Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon cashback på 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Väldigt bra och snabb service

Måste bara få berätta att det tog mindre än två veckor från det att jag lade min 5D cashback på lådan tills pengarna satt på kontot. Jag var beredd på det värsta efter att ha läst om allt trubbel här på forumet men det gick geshwint.

Nu hoppas jag bara att mitt 300L f:4 IS som jag beställde för 3 månader sedan ska dyka upp så jag får skicka in fler cashback anökningar :)

//CallMeKenneth
 
Postade min begäran om cashback för 5D i måndags. Nu ska här hållas ett vakande örnöga på kontot varje dag..! :)
 
Kan nu lägga örnögat till ro: idag kom cashbacken! En titt i almanackan ger att det tog exakt 17 dagar för återbetalning att ske. Fullt godkänt.
 
Lånar den här tråden lite som rör cashback på EOS 5D.

Hämtade mitt kit igår och trodde att jag hade full koll på hur man går tillväga med kampanjen men nu blir jag lite osäker.

Köpte som sagt ett kit med 24-105:an och det var sammanlagt tre kartonger, en stor som de två små låg i.

Min konkreta fråga lyder: exakt vilken streckkod är det jag skall klippa ut och skicka? Ser streckkoder överallt! :)

Min gissning är att det är den kod på kartongen som kamerahuset låg i. Någon som kan förklara för en förvirrad man?

Mvh

Sixten
 
Det låter som troligast att det är så..
Det är ju 5D som har cacheback garantin..
Så det är bara att plocka fram saxen och klippa in i kartongen.

//Danne


Sixten Bengtsson skrev:

Min gissning är att det är den kod på kartongen som kamerahuset låg i. Någon som kan förklara för en förvirrad man?

Mvh

Sixten
 
Tack, gubbar!

Dimman har skingrats. Givetvis är det streckkoden på kartongen till kamerahuset.

Den ser dock inte ut exakt som på Canons anvisningar, därav förvirringen. (Måste ju skylla på ngt...)

Då får man hoppas att det kommer en liknande kampanj på optiken snart :-D

//Sixten

Edit: stavva
 
kan ej betala ut

jag har inte fått min än gått över 2 månader
får detta jävla brev att de inte kan betala in på mitt konto
trots jag fått alla papper från min bank vad som krävs

idioter på irland

f
 
Gav de någon närmare förklaring till varför de inte kan sätta in pengarna på kontot? Är det månne IBAN-numret som strular?
 
Förlåt att jag smiter emellan med en IBAN-fråga. Orkade inte gå in på banken så jag kollade upp mitt IBAN på Föreningssparbankens hemsida.

Mitt IBAN är: SE följt av 22 siffror, kan det stämma? Lite väl många siffror, eller?


//Sixten
 
Du kan väl kapa några siffror om du tycker det är för många..! ;-)

Näe, skämt åsido, antalet siffror stämmer.
 
Kan också tillägga att för er som köpt kameran hos Pixxass så ställer de gärna upp och fixar ett bättre kvitto om man begär det. På det första kvittot jag fick framgick nämligen inte kamerans serienummer vilket jag tyckte var lite dåligt. Fick därför ett nytt kvitto med serienummer + butikens stämpel samt underskrift efter bara några dagar.
 
My pleasure! :)

Glöm bara inte att rekommendera försändelsen också, så ska du se att det kommer att fixa sig.
 
canon sverige vet inte ens om att de har cashback 5D

när det står bara felaktigt iban nr eller så kan den ej hitta adressen till min bank

helt hopplöst
har ringt upp till canon ,,dem visste inte en att dem hade cashback

dem svara - har vi helt oförstående

kan canon


f
 
Vilken bank har du? Är du hundra på att du gett Canon rätt IBAN-nummer och BIC-kod? Någon adress till banken behöver du väl inte ange. Enligt Canons ansökningsblankett vill de ha IBAN + BIC samt bankens namn + bankstad.

Att Canon inte känner till sin egen kampanj låter skumt. Kanske fick du prata med en gröngöling som inte blivit varm i kläderna än..?
 
lastrand skrev:
Vilken bank har du? Är du hundra på att du gett Canon rätt IBAN-nummer och BIC-kod? Någon adress till banken behöver du väl inte ange. Enligt Canons ansökningsblankett vill de ha IBAN + BIC samt bankens namn + bankstad.

Att Canon inte känner till sin egen kampanj låter skumt. Kanske fick du prata med en gröngöling som inte blivit varm i kläderna än..?

Jag har samma problem.. Dom säger att dom försökt sätta in pengar på mitt konto i mars, men att banken avvisat inbetalningen. Banken säger att dom inte fått något som avvisats, och alla uppgifter Canon fått stämmer med bankens siffror. Men Canon meddelar inte att dom inte lyckas sätta in pengar. Det märker man efter några månader, och då får man börja ringa och tjata osv.. Är det nån som fått svar på deras telenr 0200-890 178...? Jag har ringt till den telefonsvararen och uppgett mitt telenr flera ggr, men dom ringer inte upp.. Känner mig lurad :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.