Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon cashback på 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)
abbebus skrev:
Är lite nyfiken på hur affären gick. Har du fått kameran från Pixxass ännu? Är du säker på att cashbacken funkar om man handlar i Tyskland?

Någon mer som beställt från Pixxass?

Har inte fått kameran än eftersom överföringen inte är klar än!? Har gått 4 dagar sedan jag satte in pengarna..bör väl inte ta så lång tid?
Har snackat med pixxass och de har lovat att skicka kameran samma dag pengarna kommer in. De kameror de har i lager är redan alla beställda..hoppas bara att dom inte skickar iväg min till nån annan istället om överföringen dröjer mer...
 
Jag mejlade med Pixxass.de och fick info att det går att använda sig av COD (Cash On Delivery) vilket jag tyckte genast kändes tryggare.
Undrar hur lång tid de tänker ta att skaffa fram fler då, på hemsidan framgår det ju inte att de som finns är "bokade".

//Liza
 
hmmmmm...

beställde en 5d från dom i tisdags med COD men har inte hört nått från dom än. beställde via företaget så dom kanske måste validera min VAT.
måste nog ringa dom idag dock...
nån som vet hur bra dom e på att snacka Eng?

/P
 
Eller så gör man som jag gjorde tidigare idag. Åker in till Fotokungen i Stockholm och langar upp pengarna och får med sig en 5D (och batterigrepp) hem på direkten. De har grejjerna på lager. Postorderväntan suger ju, man vill ju ha prylarna på en gång. :)
 
Så där ja..nu sitter man här med 5:an:))
Intrycken så här långt..ojoj!! Vilken kvalite!! Förväntade mig ingen större skillnad bildmässigt mellan 20:an och 5:an.Men så fel man kan ha...5:an levrerar klart bättre bilder!! Fokusen verkar också vara ett par snäpp bättre..hittar lättare fokus. Vilken känsla att fota FF..nu får man äntligen uppleva hur ett kort skärpedjup ska vara..som det är nu så går jag aldrig tillbaks till APS!!

jaja..man får ut och testa den mer..:))

p.s nu kan man verkligen använda 1s0 3200!!
 
Var det någon mer än jag som inte fick plats med IBAN koden i den för ändamålet avsedda rutan på formuläret? Som det nu var fick jag skriva dit de fyra sista nuffrena med kulspetspenna.

Sen kan man ju undra hur 2006 det är att fylla i ett formulär på en websida för att sen behöva skriva ut det och skicka med snigelpost..."Submit"-knapp någon?

Jaja, snart är man 2800 kronor rikare. Hmm, såg att de hade cashback på 17-40:an...
 
johan_w skrev:
urk, köper man en 5D måste man ju ha dyyyr optik.

Kommer ett tamron 28-75mm 2.8 vinjettera?

Nej det objektivet är inte specialanpassat för någon form av crop-sensor så det ska fungera alldeles utmärkt med FF.
 
bjanha skrev:
Eller så gör man som jag gjorde tidigare idag. Åker in till Fotokungen i Stockholm och langar upp pengarna och får med sig en 5D (och batterigrepp) hem på direkten. De har grejjerna på lager. Postorderväntan suger ju, man vill ju ha prylarna på en gång. :)

Vad fick du ge för den? Jag har skickat förfrågan till flera stora återförsäljare i sverige om de är intresserade av att matcha priset i tyskland och har inte fått postivt svar än. Vet att momsen är lägre i tyskland men trots detta borde en svensk återförsäljare göra förtjänst på att sälja till tysklandspris. Rätta mig gärna om jag har fel.

Mina lokala handlare vill ha 36995 kr resp. 37995 kr för 5D plus 24-105. Från tyskland inkl. frakt ligger det på ca 32000 kr. Det är tyvärr för mycket som skiljer för att jag ska kunna motivera det.

A
 
"Purchase any of the selected products in the Canon Extra voucher booklet between 15.03.2005 and 31.12.2005."

Nämns ingenting om en förlängning, eller har jag missuppfattat något?
 
Ni som utnyttjat Canons cashback på 5D, har ni rekommenderat försändelsen för att vara på säkra sidan? Vore ju trist om man går miste om erbjudandet ifall brevet kommer på avvägar.
 
lastrand skrev:
Ni som utnyttjat Canons cashback på 5D, har ni rekommenderat försändelsen för att vara på säkra sidan? Vore ju trist om man går miste om erbjudandet ifall brevet kommer på avvägar.

Skicka rek. för att vara säker..kostade ett par tio extra...
 
Ja, det får nog bli så. Det är trots allt en ganska billig försäkring när så pass mycket pengar står på spel.
Men känner jag Posten rätt är nog antalet tior det kostar lite högre än så... ;-)
 
lastrand skrev:
Ja, det får nog bli så. Det är trots allt en ganska billig försäkring när så pass mycket pengar står på spel.
Men känner jag Posten rätt är nog antalet tior det kostar lite högre än så... ;-)

Om jag inte minns helt fel så låg det på ca: 60spänn...kan inte ha varit mycket mer i alla fall eftersom jag inte reagerade på det..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.