Annons

Canon cashback på 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Såja..nu e kameran betald!(24 500kr) Ringde och hörde med dom om leverans, så fort dom fått pengarna så lovade dom att skicka kameran. jaja..vi får se hur lång tid det tar...man vill ju inte vänta mer än nödvändigt:))
 
Jerkan skrev:
Såja..nu e kameran betald!(24 500kr) Ringde och hörde med dom om leverans, så fort dom fått pengarna så lovade dom att skicka kameran. jaja..vi får se hur lång tid det tar...man vill ju inte vänta mer än nödvändigt:))

Vart köpte du ifrån?

//Liza

Edit: dvs blev d Pixxass?
 
Canonliza skrev:
Låter som en operation som kan göra ont :D

//Liza

PS. Tack för hjälpen om stativ ;)


OT

*HOST* *HOST*

Det som kan göra ont är i såfall när man talar om för frugan vad det kostade.. då får man väl använda den befintliga ännu mindre ;p
 
Canonliza skrev:
Är du tyskabegåvad eller är det jag som inte fattar hur man får sidan på engelska?

//Liza

Nä..absolut inte begåvad:)) Tog ett tag innan jag klurade ut hur man beställer! beställde på den tyska sidan..man får ju chansa lite..;)
 
ohh jag är grymt sugen. Ska bli en 5D närmsta månaderna. Jag är lätt på att då ihop om man kan få bättre pris.
 
Jerkan skrev:
ja..de blev pixxass...

Är lite nyfiken på hur affären gick. Har du fått kameran från Pixxass ännu? Är du säker på att cashbacken funkar om man handlar i Tyskland?

Någon mer som beställt från Pixxass?
 
Jerkan skrev:
ja..de blev pixxass...

Är lite nyfiken på hur affären gick. Har du fått kameran från Pixxass ännu? Är du säker på att cashbacken funkar om man handlar i Tyskland?

Någon mer som beställt från Pixxass?
 
Ok, låter bra.

Hur är det med garantin om man handlar i Tyskland?
Gäller den i Sverige då eller måste kameran tillbaka till Tyskland om något händer?
 
http://www.canon.se/Support/Support....asp?ComponentID=244246&SourcePageID=244218#1
http://www.canon.se/Support/Support....asp?ComponentID=244248&SourcePageID=244306#1

Som jag tolkar det så kan du få garantireparation av en auktoriserad verkstad, men du får själv stå för fraktkostnaderna, vilket man inte hade behövt göra om man hade reklamerat till en svensk säljare enligt konsumentköplagen.

Det är mycket möjligt att säljaren tack vare EU, är skyldig att avhjälpa felet utan (frakt-) kostnad för köparen, även enligt tysk rätt. Det skulle förklara att någon rapporterade att NY-Camera.de (?) skickade bud efter en 20D som behövde justeras för bakfokus. Min tyska är tyvärr för obefintlig för att jag ska kunna svara på om så är fallet.

Vet någon hur det i praktiken funkar med frakten till Canon?
 
urk, köper man en 5D måste man ju ha dyyyr optik.

Kommer ett tamron 28-75mm 2.8 vinjettera?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.