elbe
Avslutat medlemskap
Jag håller nog inte med riktigt.
Jag tycker inte man kan säga att Nikon är fel ute. Säkert finns det de som uppskattar den kameran. Jag tror Canon kommer att släppa en högupllöst och långsammare kamera också.
Jag tror inte att de nu släppta modellerna kommer att förändra marknadsandelarna nämnvärt. Det skall nog mycket till innan man byter märke. De flesta köpare av den här typen av kamera har väl redan "låst sig" i en objektivsamling och så länge det egna märket utvecklas kommer man nog helst ligga kvar.
Jag tror säkert Joakim mfl har rätt när de säger att Nikon har ett övertag i sensorprestanda men däremot tror jag inte detta är så avgörande för marknadsandelarna. Även om skillnaderna är stora när man ser alla tjusiga grafer och kurvor från testlabben så är skillnaden i praktiken på verkliga bilder så små att det inte är avgörande.
Nikon blir nog tvingade att släppa en FX på 24 Mpix i samma klass och det kommer säkert en riktigt högupplöst Canon på ca 40 Mpix när kunderna/marknaden är redo att ta emot den. Just så tror jag INTE att den är det vad gäller de stora massorna...
Senast ändrad: