PerArdne
Aktiv medlem
Jaha nu så, först info sen Q och sedan fokusval.
Kanske läste fel
ha.. coolt.. Jag har alltid tryckt tre ggr på info för att släcka skärmen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaha nu så, först info sen Q och sedan fokusval.
Kanske läste fel
Så har jag då hunnit lattja lite med nya kameran och några första intryck:
Sökaren känns större och trevligare än 7D. Ingen gigantisk skillnad men bättre.
Handhavandet är väldigt likt 7D vilket är bra! En sak irriterar mig dock en hel del. I Q-menyn så visas inte valet för fokusområde (spot, en-punkt, utökad, zon etc). Det gör det på 7D. Någon inställning jag missat eller varför har man lyft ut det ur q-menyn?
Slutarljudet – låter förfärligt! Rassligt, ingen high-end känsla alls. Men man vänjer sig säkert.
Slutarljudet – låter förfärligt! Rassligt, ingen high-end känsla alls. Men man vänjer sig säkert.
.
Kul att du gillar den Anders!
Du har väl sett att du kan ställa in hur mycket jpg bilder ska brusreduceras?
Rate knappen är guld för tex mig, då kan jag använda dötid under bröllopen för att börja med urvalet och tjäna in tid vid datorn efter.
Alltså... Du har ju en dedikerad knapp för fokusområdet... Längst upp till höger..
Då ser du i menyn, sökaren samt lite i LCD displayen..
Kanske texten kan bringa dig lite idéer att stå ut med slutar-ljudet om du kanske inte ännu testa tyst läge?
Önskar dig massor av fotoglädje med din splitter nya kamera!
Må fortsatt riktigt väl!
Vänliga hälsningar
//Carl
Jo jag vet hur man kan ställa in men jag gillar att använda Q-menyn på min 7D. Tycker det är ett smidigt sätt att manövrerar kameran och på 7D finns denna parameter med men inte så på mkIII. Jag tycker det är en märklig miss.
Har sett minst en större fotograf säga att 5D Mark III har sämre skärpa än 5D Mark II.
För det är nämligen där den sitter på 60D som jag sköt med förut..
var det stor skillnad på bildkvaliteten mellan 60Dn och Mark 3an tycker du?
Mellan 7D och Mk3 är det ENORM skillnad. Och AF på 5D Mk3 är absolut minst lika bra som 7D om inte bättre. Ej testat på ruskigt snabba och oförutsägbara objekt. Fokuserar riktigt på bra i dunkel belysning. Antaöet AF punkter är ju hur bra som helst!
Inte sagt nåt om 60D vs Mk3, men jag tror du fattar
/Stefan
Tja, det borde det väl vara med tanke på att priset är det trippla också
var det stor skillnad på bildkvaliteten mellan 60Dn och Mark 3an tycker du?
Ej testat på ruskigt snabba och oförutsägbara objekt. Fokuserar riktigt på bra i dunkel belysning. Antaöet AF punkter är ju hur bra som helst!
/Stefan