ANNONS
Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan ev. vara relaterat till Sigmat.
En bekant bytte nyligen från "pirat" till Canon vad det gäller 70-200/2,8, och upplevde en kraftig förbättring av AF. Detta ihop med 7D.

Det hade jag kunnat köpa om beteende inte fanns med en 24-70 L också...
Men det gick bättre med 70-200:an men troligtivs pga att jag pillade loss
lite mer på inställningarna och körde med en fokus punkt istället
för ett cluster eller 1+4..

Kan ev. vara relaterat till Sigmat.
En bekant bytte nyligen från "pirat" till Canon vad det gäller 70-200/2,8, och upplevde en kraftig förbättring av AF. Detta ihop med 7D.

Stämmer väl med mina erfarenheter, Sigma gör ofta optiskt bra gluggar.
MEN snabbhet o precision på AF kommer inte i närheten av Nikon-Canon originalgluggar.

Jag har haft Sigma 70-200 men bytte till Canon efter att så många sagt att den var mycket bättre. Kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad, just Sigmas 70-200 DG HSM är ett riktigt bra alternativ.

Jag har haft Sigma 70-200 men bytte till Canon efter att så många sagt att den var mycket bättre. Kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad, just Sigmas 70-200 DG HSM är ett riktigt bra alternativ.

Ja den har funkat bra till ett par tretusen bilder på hojar förra säsongen och med en 60D
påkopplad så jag har aldrig upplevt några problem med den...
Canon's L kanske är lite snabbare men jag har aldrig upplevt några större
fokus problem med den. Iaf inte som nu där den tar precis allt ur fokus..
Det går alltså inte ens att se att det är en hoj på bilden...

scandinavianphoto och cyberphoto har 5d MKIII på hyllan med 24-105 verkar det som så har man bråttom så finns de nu. Själv väntar man tålmodigt och fint på d800 ;)

scandinavianphoto och cyberphoto har 5d MKIII på hyllan med 24-105 verkar det som så har man bråttom så finns de nu. Själv väntar man tålmodigt och fint på d800 ;)

Orkade inte vänta. Japanphoto hade några avbokade. Tog en och nu ringer jag CP och avbokar min där.

/Stefan

Nån som har lust att skicka en jpeg fil som är direkt ur kameran till mig tagen med sin nya 5d? Nån som ni själva är nöjda med, vill gärna se hur en orörd jpeg ser ut, om ni har lust att göra detta så skulle jag vara jättetacksam om ni säger vilket objektiv ni har använt =)
Tack på förhand! [email protected]

Å nu var det beställt. Cyber hade fått in kit:et med 24-105:an :D

Har en Mk2 med 850 exponeringar om intresse finns. Köptes i NY för 2 veckor sedan

Efter 1000 inställningar lyckas jag nu inte få upp fokuspunkterna på bakre skärmen, någon som har koll på detta. Gick igår, hittar inget i manualen. Glömt hur jag gjorde igår.

Efter 1000 inställningar lyckas jag nu inte få upp fokuspunkterna på bakre skärmen, någon som har koll på detta. Gick igår, hittar inget i manualen. Glömt hur jag gjorde igår.

Sätter du AF mode i Live mode (Röd #4) så kan du välja focuspunkter i Live view om det är det du menar.. Då använder den den vanliga AF sensorn vilket gör att skärmen blir svart när du fokuserar
vilket är sjukt störande tycker jag..

Nej, man ska tydligen trycka Q sedan fokusval (uppe till höger). Detta släcker skärmen. Info växlar bara mellan dom 3 std.skärmarna även om jag trycker fokusval före. Funderar om någon knapptilldelning strular till det.

Åh faen... :) Det gör inte min...
trycker jag Q i vanligt läge så kommer jag in i menyn och trycker jag sen fokusval så får jag upp dom..
Kör jag det i live view så får jag upp nåt som heter disable men jag vetifaen vad jag disablear för
bilder ser likadan ut.. bortsett från att allt extra jag visar på skärmen försvinner.. :)

trycker jag Q i vanligt läge så kommer jag in i menyn och trycker jag sen fokusval så får jag upp dom..
Kör jag det i live view så får jag upp nåt som heter disable men jag vetifaen vad jag disablear för
bilder ser likadan ut.. bortsett från att allt extra jag visar på skärmen försvinner.. :)

Så fungerade min igår, sen satt jag och lekte i några timmar, kanske måste återställa. Pust

För övrigt är den helt underbar :)

Jaha nu så, först info sen Q och sedan fokusval.

Kanske läste fel :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar