ANNONS
Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Kollar man på tjejen uppe till höger så är det sjuk skillnad mellan 7D and 5DIII i brus och hudtonen är mycket mer naturlig i 3:an, skärpan är liiiite svår att se där men sätter man luppen över siffrorna så ser man helt klart en skillnad gentemot spelkortet.. där är bilden riktigt skarp..

Däremot så är skillnaden mellan 2:an och 3:an ganska liten måste jag säga..
det är liiiite mjukare brus men inte mycket...

Tycker jag kanske jag ska tillägga.. :D

Mellan 7D och Mk3 är det ENORM skillnad. Och AF på 5D Mk3 är absolut minst lika bra som 7D om inte bättre. Ej testat på ruskigt snabba och oförutsägbara objekt. Fokuserar riktigt på bra i dunkel belysning. Antaöet AF punkter är ju hur bra som helst!

Inte sagt nåt om 60D vs Mk3, men jag tror du fattar ;)

/Stefan

Det vore kul att veta hur 5D mk III's AF står sig emot 1D Mk IV och 1D mk V. Jag som enbart fotar fåglar är ruggigt beroende av en snabb men framförallt pricksäker och följsam AF och om inte 5D mk III är bra nog blir det en 1D mk V.

Jag har en 1D mk 3 och 7D och har svurit över 7D's autofokusegenskaper i princip dagligen. Den svajar fram och tillbaka och känns allmänt osäker med mitt EF 500/4 L IS USM.

Angående AF skillnad 7D och mk3 så är mitt exemplar av Mk3 mycket vassare. Betydligt högre hitrate det lilla jag provat, men i morrn skall jag plåta hockey semi i Skellefteå så då ställs den på bättre prov.

Angående AF skillnad 7D och mk3 så är mitt exemplar av Mk3 mycket vassare. Betydligt högre hitrate det lilla jag provat, men i morrn skall jag plåta hockey semi i Skellefteå så då ställs den på bättre prov.

Jag har jobbat som fotograf på DIF hockeys matcher i ett par år (tidigare) så jag vet precis vad du snackar om! 7D är inte alls kul att ha med då tycker jag. Hör gärna av dig när du vet mer. Var köpte du din 5D mk3?

Det vore kul att veta hur 5D mk III's AF står sig emot 1D Mk IV och 1D mk V. Jag som enbart fotar fåglar är ruggigt beroende av en snabb men framförallt pricksäker och följsam AF och om inte 5D mk III är bra nog blir det en 1D mk V.

Jag har en 1D mk 3 och 7D och har svurit över 7D's autofokusegenskaper i princip dagligen. Den svajar fram och tillbaka och känns allmänt osäker med mitt EF 500/4 L IS USM.

Ingen aning. Har inte 1D Mk3, men 7D fungerade bra för springande barn, alldaglig sport.

Glöm inte att ställa in hur AF fungerar. Fanns en del förinställningar beroende på vad an fotar i menyerna.
Kommer inte ihåg att jag hade såna valmöjligheter i 7D

/Stefan

Märkligt. Verkar vara många med den kombon som har problem, men inte med något annat objektiv.
Tur att man har den gamla 1.8 versionen utan stökig IS.

Ja det verkar riktigt märkligt....
Hade varit intressant o höra om Magnus F testat sin 200/f2,0 IS på 5D MarkIII o om han i så fall upplevde samma problem/sak.

He, he, nu blir det väl fart på kommentarerna.

Lite lustigt att han börjar med att skriva:
"The Canon EOS 5D Mark III is the best digital SLR ever made by Canon"

Och sen följer inte mindre än 120 rader med klagomål på saker Canon kunde ha gjort bättre...

Ken i ett nötskal (även om han har rätt i mycket).

Lite lustigt att han börjar med att skriva:
"The Canon EOS 5D Mark III is the best digital SLR ever made by Canon"

Och sen följer inte mindre än 120 rader med klagomål på saker Canon kunde ha gjort bättre...

Ken i ett nötskal (även om han har rätt i mycket).

Ja det var lite så jag kände också...
Men det klart.. många läser väl vidare efter för det var sjukt mycket han skrivit
men jag tyckte det mesta var rätt genomtänkt och grundat på en viss del fakta
och en del personligt tyckande..

Jag har jobbat som fotograf på DIF hockeys matcher i ett par år (tidigare) så jag vet precis vad du snackar om! 7D är inte alls kul att ha med då tycker jag. Hör gärna av dig när du vet mer. Var köpte du din 5D mk3?

Köptes på Cyberphoto.

Var upp på isträningen idag och plåtade lite. Klart nöjd över AI Servo, körde case5, och av typ en smatterserie på 10 bilder så blev 1 eller 2 lite suddiga, resten satt stenhårt. Ångrar att jag inte hann testa fler varianter. Körde med utökade punkter.

24-105:an som följer med i kit:et är helt okej, jag är överraskad över den gluggen.

Mitt 70-200 Mk2 L kom dock till sin fulla rätt nu på Mk3:an, jisses vad skarpt det är. Porträtten är tagna på iso400 -1600

Skapade ett litet set på flickr, http://www.flickr.com/photos/chrilledahl/sets/72157629331690636/with/7027406219/

Köptes på Cyberphoto.

Var upp på isträningen idag och plåtade lite. Klart nöjd över AI Servo, körde case5, och av typ en smatterserie på 10 bilder så blev 1 eller 2 lite suddiga, resten satt stenhårt. Ångrar att jag inte hann testa fler varianter. Körde med utökade punkter.

24-105:an som följer med i kit:et är helt okej, jag är överraskad över den gluggen.

Mitt 70-200 Mk2 L kom dock till sin fulla rätt nu på Mk3:an, jisses vad skarpt det är. Porträtten är tagna på iso400 -1600

Skapade ett litet set på flickr, http://www.flickr.com/photos/chrilledahl/sets/72157629331690636/with/7027406219/

Är bilderna på flickr jpegs direkt ur kameran? I så fall riktigt imponerande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar