Jerry.... Hmmmm.
Tjena mannen. Du överlevde alla sparkar på smalbenen under hela låg- och mellanstadiet! Läget? Kvar / tillbaka i Dösjebro ser jag!
Björn: bra för dig då. Du kommer säkert inte bli besviken, eftersom du fick vad som passar dig. Passa dig för att säga att det som passar dig är det som SKA passa alla bara, det låter lite fascistiskt / sekteristiskt...
En ganska liten minoritet av alla kunder är sportfotografer som behöver 6fps eller mer. Helt ärligt är något av det första jag gör när jag tar någon annans kamera att ställa ner den på "continuous low" för att det inte ska gå så djävla många bilder i sekunden. Sen finns det UNDANTAGSFALL där jag behöver mer, men i de fallen är det nästan viktigare att följande AF hänger med än om kameran klarar 4 eller 6; 5 eller 7 fps. Och vid de tillfällena har jag antingen lånat 1D3 eller D3, så det känns som det kvittar mig.
Största delen av alla 5D3-kunder är privata fotografer som trycker av i genomsnitt 20-40 bilder per dag (aktuell, verifierad statistik enligt service-center). 10,000 bilder per år är betydligt mer än genomsnittet. Det blir trettio bilder per dag.
Kan de då göra detta i 6fps har de ju klarat av den pinan på 5s - så har de resten av dagen till annat. Så bra. Med en D800 hade det ju tagit drygt sju sekunder i stället.