Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ingen hajp runt 5D2 överhuvudtaget...

Det där är inte som jag minns det, vi var många som hade väntat länge på mkII och hängde på låset. Canon webbsajt med kameran som succesivt kom fram spädde på det ytterligare.
Det är bristen på hype just nu som gör mig tveksam om det verkligen kommer en mkIII i morgon.
 
Det där är inte som jag minns det, vi var många som hade väntat länge på mkII och hängde på låset. Canon webbsajt med kameran som succesivt kom fram spädde på det ytterligare.
Det är bristen på hype just nu som gör mig tveksam om det verkligen kommer en mkIII i morgon.

Dom bygger scener med EOS-logga bakom så något är G.
 
Det ska bli intressant å se hur många Nikon D800 som verkligen når Sverige................jag tror att det blir betydligt färre en många tror. Dom stora marknaderna som USA kommer nog att prioriteras först, som nån skrev Sverige U-land.........

Hur många D800 som kommer hit spelar väl ingen roll? Mycket viktigare är hur många EOS 5D Mk III som kommer hit. :)
 
Iom att det mer eller mindre är klart att 5DIII kommer..
gissning på hur lång tid det tar innan vi i gamla Svedala får den??
Jag hoppas ju på nån gång runt april-maj...
Men risken finns väl att det blir så sent som i slutet på Juli med tanke på OS..
För dom kan f.....n inte släppa ut den efter OS...
 
Gissar sent i maj eller under juni grundat på tidigare erfarenheter i den kameraklassen. Men det kan ju ta ännu längre, 1DX har ju varit annonserad länge men ingen har väl fått den någonstans i världen ännu.

Tror inte det är avhängigt av OS, det är 1DX dom vill ska synas där.
 
Verkar som att den lagts upp på en kinesisk webbutik. DIGIC 5. 26,4 mpix. 19 fokuspunkter. Kan det sätmma?
 
Iom att det mer eller mindre är klart att 5DIII kommer..
gissning på hur lång tid det tar innan vi i gamla Svedala får den??
Jag hoppas ju på nån gång runt april-maj...
Men risken finns väl att det blir så sent som i slutet på Juli med tanke på OS..
För dom kan f.....n inte släppa ut den efter OS...

Jag är en farlig gangster som har kontakter i sicilien och ryssland. Min bror väntar också på en, likväl jag själv tycker det ska bli riktigt spännande att prova den. Med lite scare tactics så ska jag ordna att den finns i butikerna senast i mitten av april. Jag ska prata med Canon chefen. Misströsta ej min vän http://www.youtube.com/watch?v=Ch8uCOPbH7I
 
Gissar sent i maj eller under juni grundat på tidigare erfarenheter i den kameraklassen. Men det kan ju ta ännu längre, 1DX har ju varit annonserad länge men ingen har väl fått den någonstans i världen ännu.

Tror inte det är avhängigt av OS, det är 1DX dom vill ska synas där.

Ja att dom inte släppt 1Dx:en är ju helt otroligt... Man kan ju inte announce:a saker och sen inte släppa dom på över ett kvartal... Då skulle iaf jag bli duktigt sned på Canon...

Du har nog helt rätt om att Canon vill att 1Dx ska synas på OS men jag tänkte att det kanske är
fler som vil fota där som inte har ekonomin att köpa en 1Dx..
Nu verkar ju iofs Canon tagit i så dom kräktes när dom satte riktpriset på 5DIII:an om man får tro
rykten.. Vi pratar ju iaf 35k för den och det är motsvarande 2 st 5DII med lite godis på.. :-O
 
Skall den konkurrera med D800 som stillbildskamera finns en bra sak och två dåliga enl rykten (canon rumors):
Bra: förefaller vara samma AF som 1DX
Dåligt: bara 150.000 exp slutare alltså inte proffsslutaren. Bara 6bps trots "bara" 22mp.

Synpunkter?
 
Va.. Vart har du fått den uppgiften ifrån? 35 000:- för nya 5D:n?!

Ja om riktpriset ligger på €3500 med 31% skatt i Belgien så lär nog riktpriset ligga
runt samma i Sverige.. Fast med en nolla extra...
Sen behöver det ju inte betyda att butikerna tar ut det priset men det lär vi nog märka.. :)
 
Det är ett rykte om Canons riktpris som cirkulerar, den som lever i morgon får se.
Ganska otroligt att den kommer att landa på det i butik om den ska konkurrera med D800.

Jo det lär nog inte vara så långt ifrån iaf... kanske att man kan få med ett billigare objektiv med i det priset... Personligen skulle jag ju uppskatta en 16-35:a men tror mer på 24-105 i såna fall...
Med tanke på bilderna som finns ute nu
 
Såg just att det kommit ut priser och specar på en australiensisk web-shop. Där ligger 5DmkIII 10% dyrare än D800 (skulle ge 27.500kr) vilken även det i min värld är helt vansinnigt. Jag tror faktiskt att Nikon även kommer att få sälja mig en 35/1.4 + 70-200/2.8 förutom en D800 ifall detta nu är sant.

Vet inte vad Autstralien har för skatt? Men du måste nog nästan räkna in att den svenska moms(hlvtet) sabbar priserna i Sverige rätt fint när man jämför med överiga världen
förutom EU då.. Där räcker det med att lägga på en nolla för komma lite över det svenska priset..
 
En specs lista enligt CR..
ser rätt trolig ut..
Men 150k exp på slutaren.. Är inte det lite??

Unsurpassed Image Quality

22.3 Megapixel Full Frame CMOS sensor
DiG!C 5+ Image Processor
ISO 100-25600 (expandable to L:50 H1:51200, H2: 102400
Full HD Movie (ISO 100-12800 (H:25600)

High Performance Operation
61-point high-density reticular AF (up to 41 crosstype points)
6.0 fps for high continuous shooting
Intelligent viewfinder with approx. 100% coverage
3.2-type, approx.1.04m dot (3:2 wide) Clear View LCD II
iFCL metering with 63-zone dual-layer sensor
Shutter durability of 150,000 cycles

High end features
Silent & low vibration modes
Dual card slots (CF & SD)
High Dynamic Range (HDR) Mode
Multiple Exposures
Comparative Playback function
Improved durability & water and dust resistance

SPECIFICATIONS
Available Colours – Black
Megapixels – 22MP
Sensor Size – 36 x 24mm
ISO/Sensitivity – 100 – 25600
Autofocus Points – 61 points
Lens Mount – Canon
LCD Size – 3.2″
Liveview – Yes
Viewfinder – Optical TTL
Min Shutter Speed – 30 sec
Max Shutter Speed – 1/8000 sec
Continuous Shooting Speed – 6 fps
Self Timer – 10 sec, 2 sec
Metering – Centre-weighted, Spot, Evaluative, Partial
Video Resolution – Full HD 1080
Memory Type – Compact Flash
Connectivity – USB 2, HDMI, Mic Input, Wireless (optional)
Battery – LP-E6
Battery Type – Lithium-ion
Charger – Includes Li-Ion Charger
File Formats – AVI, RAW, H.264, MOV, MPEG-4
Dimensions – 152 x 116 x 76mm
Box Contents – Battery Pack LP-E6 .. Battery Charger LC-E6 .. AV Cable AVC-DC400ST .. Interface Cable IFC-200U .. Eyecup Eg .. Wide Strap EWEOS5DMKIII .. CR1616 Lithium Battery
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.