PMD
Aktiv medlem
Finns väl många andra aspekter än detaljåtergivningen som det pratades om. Tex dynamiskt omfång, brus, hur AA filtret påverkar, hur sensorn hanterar färger mm
Japp. Allt det där ingår i teknisk kvalitet.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns väl många andra aspekter än detaljåtergivningen som det pratades om. Tex dynamiskt omfång, brus, hur AA filtret påverkar, hur sensorn hanterar färger mm
Nu är jag iofs inte Magnus men lillebror är lite skarpare på 1.8 (för övrigt toppresultat fullöppnad) men det innebär inte att 1.2:an är mjuk, tvärtom är den känd för att vara ganska skarp och full av kontrast redan på 1.2. Finns säkert variationer men rent generellt..
Det som brukar nämnas är dock AF och prisvärde där 1.2:ans merpris är svårt att motivera om man ser till det rent tekniska. Men den köps för att köras på 1.2 och ge den där magiska karaktären som ingen annan kan leverera. Om det är värt priset beror på vem du är, dina uppdrag och din fotostil.
Off topic by the way...
Nu äre klart, broder min har förhandsbokat sin =) Det kommer bli roligt att få låna den och göra mina egna ûbervetenskapliga tester, en ny D800 och en ny 5D eller 3D eller vad den nu kommer att heta kommer att vara i min ägo "5D:n ibland" =) På den kommer det att sitta ett 50/1.4 usm och på min D800 en 50/1.4g.
Den "duellen" vinner nog din bror ..när det gäller bilder per sekund : ) allt annat tror jag din D800 är ganska överlägsen, hoppas de är likvärdiga, men vad man läst och sett hittills så....
Låt oss vara säkra på att båda kommer att vara fantastiska kameror. Eftersom D800:an kommer att vara ett monster gällande bildkvalité så hoppas jag innerligt att Canon tänker sig noga för innan dom sätter ett pris som gör att många tappar intresset. Man kan nog säga att D800:an skulle kunna kosta 10 000:- till och fortfarande vara intressant. Dvs den är mer eller mindre ett kap. Så hur försäljningen och mottagandet av nya 5D blir hänger nog mer på prissättningen än många tror. På måndag kväll, natten till tisdag så vet vi mycket mer =DDen "duellen" vinner nog din bror ..när det gäller bilder per sekund : ) allt annat tror jag din D800 är ganska överlägsen, hoppas de är likvärdiga, men vad man läst och sett hittills så....
Låt oss vara säkra på att båda kommer att vara fantastiska kameror. Eftersom D800:an kommer att vara ett monster gällande bildkvalité så hoppas jag innerligt att Canon tänker sig noga för innan dom sätter ett pris som gör att många tappar intresset. Man kan nog säga att D800:an skulle kunna kosta 10 000:- till och fortfarande vara intressant. Dvs den är mer eller mindre ett kap. Så hur försäljningen och mottagandet av nya 5D blir hänger nog mer på prissättningen än många tror. På måndag kväll, natten till tisdag så vet vi mycket mer =D
Någon som vet något mer om presentationen av den nya 5D?
Vi har ju sett det på CR och sedan behandlat det som fakta att det ska ske nu i början av veckan, men jag har inte sett något mer som bekräftar det.
Med all respekt Magnus men jag tror att du mörkar
Jag har sagt det förut och säger det igen, CR är ett skämt. Killen är inte att ta på allvar, han slänger ut [CR3] utan att vara halvsäker ens.
Kanske det, men det är likväl så att det inte finns några andra källor på nätet än canonrumors.
Med de speccar som är ute... Vad är det jag missar? Om jag är nöjd med AF på min mark ii och inte bryr mig om bilder per sekund... Låter ju som precis samma kamera annars?
Tror att den kommer att klara sig bättre på högiso och ha fått ett lyft i DR också. Dock är det många på dpreview som är skeptiska mot att den har förbättrats nämnvärt. Den som lever får se, kanske får vi veta mer på fredag? Man vet ju aldrig med "ryktena" på CR.Med de speccar som är ute... Vad är det jag missar? Om jag är nöjd med AF på min mark ii och inte bryr mig om bilder per sekund... Låter ju som precis samma kamera annars?