Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag råkade ut för det första gången jag var ute i skog ock mark. Tog loss och rengjorde kontakterna sen går den som en klocka.

Har också märkt att man även får vara noggrannare med att se till att objektivet värkligen är ordentligt fastsatt. Vädertätningen gör att de gör lite extra motstånd när man vrider på det.

Tack för tipset... DET FUNGERADE!!!!

Fast priset från USA känner ju inte sådär jätterelevant då du sannolikt åker på tull samt moms om du beställer därifrån.

Nja, jag menade att om priserna gått ner mer där så kanske de kommer att göra det här också. Och så är det ju bra för amerikanerna. Sen kan det ju tänkas att någon på besök i NY t ex passar på att skaffa sig en ny kamera och glömmer det där med moms och tull. Jodå, såna människor finns. Inget att rekommendera, naturligtvis.

Kronan har försvagats rätt rejält mot dollarn den senaste månaden. Likaså har kronan försvagats mot yenen.

Om priset sjunker i USA så håller det sig nog ungefär konstant i Sverige.

Som det står hos Canon Rumors så kommer det en uppgradering med nya funktioner senare.
Många har saknat att man inte ser de aktiva fokuspunkterna vid följande fokus.
Canon har nämnt att de jobbar på en lösning. Tydligen svårlöst eftersom de lysande punkterna påverkar ljusmätningen vid följande fokus.
Det är väl för tur att vi har något att se fram emot och kan spekulera över.
Annars kommer de riktiga prylfanatikerna anse kameran gammal och starta tråden 5DMKIV.

Som det står hos Canon Rumors så kommer det en uppgradering med nya funktioner senare.
Många har saknat att man inte ser de aktiva fokuspunkterna vid följande fokus.
Canon har nämnt att de jobbar på en lösning. Tydligen svårlöst eftersom de lysande punkterna påverkar ljusmätningen vid följande fokus.
Det är väl för tur att vi har något att se fram emot och kan spekulera över.
Annars kommer de riktiga prylfanatikerna anse kameran gammal och starta tråden 5DMKIV.
Jag har kanske missförstått något men ställer ändå frågan. Vad menar Du med att "man inte ser de följande fokuspunkterna i följande fokus"? De kan vara något svåra att se i vissa lägen men för det mesta syns de bra som svarta fyrkanter i min kamera.

Många anser de svarta punkterna svåra att se vid följande fokus. Man vill att de aktiva punkterna skall ha rött LED-ljus precis som vid statiskt fokus.

För de av er som - precis som jag har ett eye-fi kort i kameran....
Hade en nära döden upplevelse vid uppgradering av fw eftersom kameran totaldog och inte reagerade på någonting !!!

Ta ut eye-fi kortet innan uppgraderingen så funkar det klockrent

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&message=41322366&changemode=1

Jag hade wi-fi kortet i men inte aktiverat. Fungerade utan minst glitsch.
Berodde det på att du hade Wi-Fi aktiverat och kortet aktiverat.
Jag hade båda avslagna och märkte ingenting av problem.
Den laddade firm-ware, uppdaterade och klart.

Jag är fortfarande imponerad av dess AF-system. OCh tacka vet jag alla dess fokuspunkter som Mk3 har som Mk2 saknade.

Här är en bild tagen i discodunkel belysning under lite buggdansning.
Jag lekte lite med F:1.4, dålig belysning och snabba rörelser. Detta blev ett av många bra resultat.
Det är lite rörelseoskärpa då jag ville ha lite liv. Det syns rätt bra på armen. Jag fokuserade (försökte) på huvudet. Det är inte det enklaste. Objektiv och kamera jagar.

Fullstor https://dl.dropbox.com/u/3697094/20120616-256B8153.jpg

/Stefan

Bilagor

• 20120616-256B8153.jpg
    20120616-256B8153.jpg
    73.9 KB · Visningar: 566
Jag går baklänges...

När alla andra uppgraderar till FF så har jag tagit steget bakåt och skaffat ett begagnat 7D hus.
Så nu får jag väl av prenumerrera den här diskussionen och ställa mig i skamvrån.

När alla andra uppgraderar till FF så har jag tagit steget bakåt och skaffat ett begagnat 7D hus.
Så nu får jag väl av prenumerrera den här diskussionen och ställa mig i skamvrån.

Varken skam eller steg bak. Beror på vad och hur du fotar. Man bör köpa efter sina behov och inte efter hur nya de är.

/Stefan R. Nilsson

Varken skam eller steg bak. Beror på vad och hur du fotar. Man bör köpa efter sina behov och inte efter hur nya de är.

/Stefan R. Nilsson

Jag vet - har 5Dc sen tdigare men behöver bätte AF, högre fps och ev lite mindre bildvinkel på min 100-400.
Så alternativet var 5D3 och 200-400x1,4 men det objektivet är ju än så länge bara ett "rykte".

Så en beg 7D kändes som prisvärt.

Nu verkar även de leverantörer som har ett lägre pris än 31995 att få in hus. Fick mitt igår från Misco efter 2,5 månaders väntan till det i sammanhanget riktigt fina priset 28686 kr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar