Annons

Canon 50D för 8000 Rajala Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

ebcjpe

Ny medlem
Hej
Jag har gått och sneglat på en Canon 50D ett tag, och såg nu att Rajala photo har ett markant lägre pris jämfört med de övriga butikerna. Är det en butik som jag ska passa mig för eller är de bara att slå till ?
Eller är det något nytt som ska släppas snart som jag har missat?
/ jonas

rajala håller på att etablera sig och har en massa bra dealar just nu, ligger lägst på en massa produkter. Jag har handlat några grejer där, både kamerahus och optik, och de är schysta och seriösa. Rekommenderas.

Ett litet tips bara: Det som på deras hemsida anses vara tillgängligt "direkt" finns i lager i Finland. Jag har verkligen försökt köpa ett objektiv av dem under ett par veckor, men det går inte. De svarar inte på mail och inte i telefon. Dessutom höjde de plötsligt priset med tretusen kronor när jag gick till butiken och frågade om objektivet kommit (vilket det inte gjort).

De är säkert seriösa, men deras nuvarande organisation verkar vara helt urballad. Att köpa i butiken funkar säkert bra om det är saker de har hemma. Jag har handlat av dem förut, innan de köptes upp av Rajala, och de har alltid bemött mig mycket väl. Så även nu, men det fungerar inte så bra att ha lagret i ett annat land och inte kolla mailen.

Är det en butik som jag ska passa mig för eller är de bara att slå till ?
Eller är det något nytt som ska släppas snart som jag har missat?
Hur Rajala funkar via mejl och sånt vet jag inte, men de som jobbar i Rajalabutiken i Stockholm city är duktiga, trevliga och hjälpsamma. Och definitivt seriösa. Stans bästa butik för tillfället, imho.

Man ska nog inte bli förvånad om en efterträdare till 50D (gissningsvis 60D) presenteras om ett par veckor. Modellen är nästan 18 månader gammal.

De har ju ett bra pris på 5dII också. Tror ni på en snar uppgradering där också. Vore ju taskigt att köpa en nu om det skulle komma en 5DIIN med 7D:s AF-modul.

Jag var in och fyndade en kamera idag. Trevlig personal och mycke leksaker i butiken gör att det alltid är kul att gå dit :)

//Edvard

De har ju ett bra pris på 5dII också. Tror ni på en snar uppgradering där också. Vore ju taskigt att köpa en nu om det skulle komma en 5DIIN med 7D:s AF-modul.

Alla kameror sjunker lite i pris allt eftersom, oavsett om det kommer en närastående uppdatering eller inte. Att önska sig 7d:s AF-modul är ungefär lika troligt som att önska sig en Ferrarimotor i en Fiat 500, dvs finns ingen möjlighet och definitivt inte plats, jag kan lova att det inte händer, möjligen med ny teknik, men den har inte kommit än.

mailsvar

Fick mailsvar ifrån dem idag så priset som stått på 7999
Stämer alltså inte

Det ser du på vår hemsida www.rajalacamera.se
Det pris som står där gäller om det inte är en uppenbar felskrivning.
just nu kostar ett 50D hus 9395:-

Se upp med priserna en del varor ligger i högprisnivån !!

Det har du rätt i. En del av produkterna som dom säljer så är jättedyra typ Eos 1D MkIV i Finland så är typ 500 Euro dyrare vid Rajala än på vissa andra ställen. Men jag har handlat mycket vi Rajala i Åbo iom att jag bor i Finland och gillar deras service.

Mvh Glenn

Ibland har Rajala mycket förmånliga erbjudanden, då gäller det att passa på. Jag har handlat Canon blixt och 60 mm makro till pris rejält förmånliga.

Varför man skulle akta sig för Rajala fårstår jag inte, de verkar ordentligt seriösa. När jag skulle handla Canon blixten till kraftigt nedsatt pris var den slut och sista dagen på rean, men man fick den till reapriset om man betalade och kunde vänta tills de fått ny leverans.

När jag var på väg att köpa ef-s 60mm makro var jag in om på Japanphoto i ett ärende och såg att de hade "erbjudande" på det objektivet, han på Japanphoto blev lite lång i ansiktet när jag sa att jag var på väg till Rajala för att köpa objektivet för 1000 kr lägre än Japanphotos "erbjudande".

Ibland har Rajala mycket förmånliga erbjudanden, då gäller det att passa på. Jag har handlat Canon blixt och 60 mm makro till pris rejält förmånliga.

Varför man skulle akta sig för Rajala fårstår jag inte, de verkar ordentligt seriösa. När jag skulle handla Canon blixten till kraftigt nedsatt pris var den slut och sista dagen på rean, men man fick den till reapriset om man betalade och kunde vänta tills de fått ny leverans.

När jag var på väg att köpa ef-s 60mm makro var jag in om på Japanphoto i ett ärende och såg att de hade "erbjudande" på det objektivet, han på Japanphoto blev lite lång i ansiktet när jag sa att jag var på väg till Rajala för att köpa objektivet för 1000 kr lägre än Japanphotos "erbjudande".

Finns ingen anledning att akta sej för Rajala ..
Dom är den största kedjan i Finland med butiker i 3-4 städer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar