Annons

Canon 50D -Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Keda74

Aktiv medlem
Har en 50D nu, fotar mest lite sport och hundar med Tamron 70-200 2.8 och håller på lära mig lite nattfoto med Tokina 11-16mm. Upplever att jag har problem med af ibland med Tamron.

Min fråga: Blir det något större upplyft med en beg 7D? Läste att den var populär vid snabbare foto.
.
 
Har en 50D nu, fotar mest lite sport och hundar med Tamron 70-200 2.8 och håller på lära mig lite nattfoto med Tokina 11-16mm. Upplever att jag har problem med af ibland med Tamron.

Min fråga: Blir det något större upplyft med en beg 7D? Läste att den var populär vid snabbare foto.
.

Jag tror inte att du kommer att uppleva någon märkbar skillnad. 7D var en bra kamera och håller helt okej fortfarande (använder den som andrakamera) men jämfört med 50D skiljer inte så mycket att jag skulle byta. Går du däremot till 7D Mark II så kommer du att få en väldigt bra kamera för actionfoto.
 
Min fråga: Blir det något större upplyft med en beg 7D? Läste att den var populär vid snabbare foto.
.
Om det är bättre förutsättning för action-foto du vill ha så får du nog en märkbar, men inte jättestor, förbättring med en EOS 7D.
7D har 8 b/s mot 6.3 b/s hos 50D. 7D har 19 AF-punkter mot 9 hos 50D. Lite rappare och säkrare AF tror jag att 7D har, men jag kan inte verifiera det med egen erfarenhet.

Om du kan hitta en EOS 7D till en billig penning så kanske det är en poäng att byta, men räkna inte med ett kvantsprång i förbättring.
 
Om det den äldre varianten av Tamrons 70-200 så skall du nog inte förvänta dig några stordåd ens om du byter hus. Har den själv och den fungerar väldigt dåligt vid följande fokus.

Micke.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.