NiklasÖ
Aktiv medlem
StaffanW skrev:
Men det är ganska kul att spekulera
Jupp, visst är det så! Tänkt vilket kanonhus det skulle bli om allas önskemål lyckades tillgodoses i ett enda hus, eller? Och förmodligen också svindyrt!
Mvh!
// Niklas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
StaffanW skrev:
Men det är ganska kul att spekulera
Det som tilltalar med Nikons kitgluggar är väl just att väldigt många inte känner att de behöver byta upp eftersom de är väldigt bra från början (för att vara kitgluggar). Jag håller nog med tidigare talare om att det kan vara viktigt i instegssegmentet där kunden kanske på sin höjd vill komplettera med t.ex en telezoom men knappast med en (eller flera) gluggar som ersätter det omfång han fick med när han köpte kameran.JanOlofHärnström skrev:
De som önskat lite mer prestanda har bytt upp sig eller satsat på bättre gluggar från början.
JanOlofHärnström skrev:
En budget kit-glugg 18-55mm IS för 400D och "40D" kanske vore ett smart drag att lansera samtidigt som "40D". Stabilisering kanske säljer och 400D med en billig IS-glugg borde tillfredställa många kan man tycka.
StaffanW skrev:
Tror också det vore ett smart drag.
...
Så om Canon kommer ut med en 4000D + 18-55 IS för 6500:- (5000:- utan objektiv) samtidigt som 400D behåller sitt pris, men får 18-55 IS i paketet istället har dom nog rätt bra grepp på marknaden. Frågan är om dom kommer att kasta in en LiveView utan AF i sin billigaste konsumentkamera...
40D är en annan sak. Där tror jag nog vi får se LiveView.
fhe skrev:
Det som tilltalar med Nikons kitgluggar är väl just att väldigt många inte känner att de behöver byta upp eftersom de är väldigt bra från början (för att vara kitgluggar). Jag håller nog med tidigare talare om att det kan vara viktigt i instegssegmentet där kunden kanske på sin höjd vill komplettera med t.ex en telezoom men knappast med en (eller flera) gluggar som ersätter det omfång han fick med när han köpte kameran.
Visst, men bevisligen finns det de som köper xxD-hus med kitgluggen. Gör man det borde det ha ett visst värde att kunna satsa på andra brännvidder i första hand.JanOlofHärnström skrev:
Insteget till Canon är nog 400D för de allra flesta.
fhe skrev:
Då skulle de få göra en helt ny plattform för AF:en eftersom AF-sensorn som konstruktionen är idag inte får någon bild att titta på när LiveView är påslaget.
fhe skrev:
Visst, men bevisligen finns det de som köper xxD-hus med kitgluggen. Gör man det borde det ha ett visst värde att kunna satsa på andra brännvidder i första hand.
De som inte gör sitt insteg köper säkert inte heller kitgluggen om de inte råkar ha ett stort behov av just det omfånget.
Omar skrev:
hej
30D och 1Ds mark2 är borttagna från Canons egen lista??
http://www.canon.com.cn/front/product/cat20.html
Mvh
Omar
Det tycker jag också men den blir inte mindre prisvärd för att man gör den bättre. Konkurrenterna klarar ju helt uppenbart att ha lika prisvärda kitgluggar (Nikons 18-55:a "kostar" t.ex 305 spänn, inte för jag vet om även den är bättre men iaf).JanOlofHärnström skrev:
Många med mig tycker att kitgluggen är prisvärd.
Omar skrev:
hej
30D och 1Ds mark2 är borttagna från Canons egen lista??
http://www.canon.com.cn/front/product/cat20.html
Mvh
Omar
Jag skrev inte att det inte går att göra, jag skrev att de skulle behöva göra en helt ny plattform för att åstadkomma det. Att Olympus gjorde det gör inte jobbet mindre.HDFS) (KGS skrev:
Olympus har löst det...
WebDog skrev:
Uj uj om nu detta är korrekt!
Ser i så fall ut som Canon kommer med ett rejält lyft i produktsortimentet....
40D och en 1Ds Mk3
PLUS
en hel räcka små P&S för att ersätta
A710, A640 och G7 som alla är obsolete nu.
Fast man har övergett det. I Live View på E-510 kan man inte använda AF.HDFS) (KGS skrev:
Olympus har löst det... sen ska det förstås gå att vinkla LCD´n också för foto ur obekväma vinklar.