StaffanW
Aktiv medlem
JanOlofHärnström skrev:
Det var tydligen denne spanjor som var först ut.
Inget om AF annat än nio punkter.
Tror (hoppas) fortfarande på 13 punkters AF varav 5 korslagda.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JanOlofHärnström skrev:
Det var tydligen denne spanjor som var först ut.
Inget om AF annat än nio punkter.
Världen verkar vara relativt enig om att de bilder som cirkulerat (här) inte är något photoshoppad historia utan helt normalt läckta (avsiktligt eller inte) produktfoton. Vad gäller vädertätning så finns det (om bilderna är äkta) flera saker som tyder på det. Dels blixtskon (som Magnus nämner i artikeln) men tydligen också urfasningen runt knapparna uppe till höger (vilket förvisso kan vara för att det ser bättre ut också).JanOlofHärnström skrev:
Fast bilden är nog fusk, en 30D med annan logga.
fhe skrev:
.....Eller hittade du något som inte redan skrivits om i tråden?
StaffanW skrev:
Tror (hoppas) fortfarande på 13 punkters AF varav 5 korslagda.
Nästan, använde Elements....JanOlofHärnström skrev:
Har du ritat sökaren i PS?
WebDog skrev:
OM nu det är korrekt med 14 bitar och 6,5 bilder/sekund kopplat med en väl fungerande AF och vädertätning så blir det en mycket populär maskin! Har den sedan en ytterligare förbättrad ISO 3200 jmf med 20/30D så är nog succen given.
StaffanW skrev:
Sugen själv på uppgradering av min 20D.
Är AF betydligt förbättrad i 40D blir det en sån, annars avvaktar jag tills jag får råd med en 1DMKIII.
JanOlofHärnström skrev:
Men det blir ju som om en schackbonde sätter en dolkstöt i ryggen på en av sina egna pjäser. Eftersom 1D Mark III blir ointressant om 40D får vädertätning, snabbare matning och förbättrad AF.
Mvh J O
JanOlofHärnström skrev:
Men det blir ju som om en schackbonde sätter en dolkstöt i ryggen på en av sina egna pjäser. Eftersom 1D Mark III blir ointressant om 40D får vädertätning, snabbare matning och förbättrad AF.
Mvh J O
Tveksamt, har inte hört att Nikons försäljning av de mer tätade objektiven ökade enbart pga att D200 var vädertätad. Här handlar det nog mer om att ta andelar i segmentet avancerade amatörer, prylgalningar och instegare med feta plånböcker. många av dessa nöjer sig med kamerahus och en bra kitglugg. Sen när de får råd eller direkt så skaffar de också en 75-300 zoom. Proffsen köper bara huset eftersom de redan har passande optik, men kanske behöver ett bra andrahus.StaffanW skrev:
Då kan jag skippa vädertätningen och snabbare matning
Annars har faktiskt Niklas en poäng i att Canon kanske tjänar på en vädertätning om det då innebär att kunderna även vill köpa nya vädertätade objektiv.
Borde ju vara en relativt köpstark grupp också, där merföräljning av objektiv går lättare än för 400D användare, som säkert många gånger nöjer sig med kit-objektivet och ev en enklare telezoom.
paul innergård skrev:
Tveksamt, har inte hört att Nikons försäljning av de mer tätade objektiven ökade enbart pga att D200 var vädertätad. Här handlar det nog mer om att ta andelar i segmentet avancerade amatörer, prylgalningar och instegare med feta plånböcker. många av dessa nöjer sig med kamerahus och en bra kitglugg. Sen när de får råd eller direkt så skaffar de också en 75-300 zoom. Proffsen köper bara huset eftersom de redan har passande optik, men kanske behöver ett bra andrahus.
Men det är ganska kul att spekuleraNiklasÖ skrev:
Nåja, om nu datumet för lansering verkligen blir 20-21/8 så är det ju inte många dagar kvar innan vi får svar på alla våra nördiga frågor! ;-)
Robin Gyllander skrev:
Skulle vara kul o dom sa på presskonferansen: "Canon slutar tilverka semipro kameror eftersom dom snor för många kunder från proffsegmentet"
paul innergård skrev:
Vad gäller 40D så tror jag att prestandan kommer ligga väsäntligt lägre jämfört med Mark III, så några 5 korslagda af-punkter tror jag mest är önsketänkande. Blir 40D för grym så lär den stjäla showen som andrahus åt alltför många proffs o halvproffs.
paul innergård skrev:
Vad gäller 40D så tror jag att prestandan kommer ligga väsäntligt lägre jämfört med Mark III, så några 5 korslagda af-punkter tror jag mest är önsketänkande. Blir 40D för grym så lär den stjäla showen som andrahus åt alltför många proffs o halvproffs.