elbe
Avslutat medlemskap
Omar skrev:
hej
30D och 1Ds mark2 är borttagna från Canons egen lista??
http://www.canon.com.cn/front/product/cat20.html
Mvh
Omar
Och 350D hänger med än??...som enda 8Mp...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Omar skrev:
hej
30D och 1Ds mark2 är borttagna från Canons egen lista??
http://www.canon.com.cn/front/product/cat20.html
Mvh
Omar
Jag tror inte att det gör EOS-1D III ointressant. För en del fotografer kommer den fortfarande att vara det bästa valet.JanOlofHärnström skrev:
Men det blir ju som om en schackbonde sätter en dolkstöt i ryggen på en av sina egna pjäser. Eftersom 1D Mark III blir ointressant om 40D får vädertätning, snabbare matning och förbättrad AF.
fhe skrev:
Jag skrev inte att det inte går att göra, jag skrev att de skulle behöva göra en helt ny plattform för att åstadkomma det. Att Olympus gjorde det gör inte jobbet mindre.
Per skrev:Fast man har övergett det. I Live View på E-510 kan man inte använda AF.[/B]
Och vem tjänar mest på sina kameror?HDFS) (KGS skrev:
De har gjort det på en kamera för 7000... Canon har inte gjort det på sitt flaggskepp.
fhe skrev:
Och vem tjänar mest på sina kameror?
Intressant men jag menade mer "Canon utan live-view med AF eller Olympus med en halv lösning som av KG alltid beskrivs som banbrytande". I det senare fallet kan jag tänka mig att det handlar om att hitta på så mycket som möjligt bara för att få någon liten marknadsföringsfördel mot jättarna i segmentet.Omar skrev:
Har faktiskt inte kollat hur det ligger till nu
JanOlofHärnström skrev:
Att ställa om till en ny kamera som är mycket förändrad gentemot 30D kostar nog en hel del.
NiklasÖ skrev:
Nä, jag tror nog (gissning naturligtvis) att Canon kommer med en bra mycket större uppgradering jämfört med 20D vs. 30D och att man försöker matcha D200.
Mvh!
// Niklas
Omar skrev:
Tex. på analoga tiden fanns det tex Nikon F100 som hade stort sätt samma prylar som proffshuset F5 men för halva priset, samma var det när jag hade EOS 3, stort samma som EOS 1VHS som jag hade, men för halva priset. Skillnaderna var inte så stora, typ samma AF men i ett lättare och enklare hus, det saknar jag.
Omar skrev:
Skulle 40D bli för "bra" så skulle den kanske konkurera för mycket med MarkIII???
Jag undrar om uppgraderingar från föregående modell verkligen är en speciellt stor del av försäljningen.BugEyes skrev:
Men skulle den inte bli så mycket bättre så skulle vi 20 och 30D ägare inte bry oss om att uppgradera och en stor del av försäljningen skulle utebli.
Detta tycks alltid ha oroat Canon en del, men jag kan inte se att "leverera-alltid-så-bra-kamera-som-bara-möjligt"-strategin skadat Nikons försäljning, snarare tvärtom. D70 fullständigt sänkte den mycket dyrare D100, D200 är egentligen "för nära" D2x för att kosta 1/3 och alla uppdateringar som låg i firmware till D70s gav man gratis till existerande D70-ägare. Och det finns förmodligen fler exempel att peka på.Omar skrev:
Skulle 40D bli för "bra" så skulle den kanske konkurera för mycket med MarkIII???
fhe skrev:
Jag undrar om uppgraderingar från föregående modell verkligen är en speciellt stor del av försäljningen.
Varenda gång de släpper något så klagar folk (inte personligt riktat mot dig) som har xxD på att (xx+10)D inte är tillräckligt mycket till uppgradering.
Samtidigt känner jag få amatörer som byter kamera (biltelefon, bil, stereo, TV, whatever) varenda gång leverantören kommer med en uppdaterad modell. Hur många här har t.ex haft D30, D60, 10D, 20D, 30D och funderar på en 40D? Har man haft alla tidigare modeller är väl chansen stor att man är en sådan som uppgraderar direkt men det känns som om det är betydligt vanligare att folk står över en eller två modeller.