Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Re: Re: Fattar jag rätt...

fujicanon skrev:
Måsste tillägga: Tråkigt med den Nikon-fattningen bara...
Åh, var inte så avog nu. Nikon har många fina gluggar, men de är tyvärr lite dyrare än Canons dito;-)
Men det är ju klart surt om man har en uppsättning Canonobjektiv. Dyrt värre:-(

Fan att det inte är världsstandard på bajonettfattningen. Det hade varit riktigt grymt! :-D
 
För säkerhets skull får jag meddela att det var ett skämt så slipper alla bli upprörda. ;-)

Skillnaderna mellan Nikon och Canon är rätt små och delvis avgör personlig smak, både vad gäller hantering, funktioner och bildkvalité. Välj det totalpaket som passar bäst, bildkvalitén är idag "tillräckligt bra" nästan oavsett fabrikat.
 
Re: Re: Re: Re: Fattar jag rätt...

Makten skrev:
Åh, var inte så avog nu. Nikon har många fina gluggar, men de är tyvärr lite dyrare än Canons dito;-)
Men det är ju klart surt om man har en uppsättning Canonobjektiv. Dyrt värre:-(

Fan att det inte är världsstandard på bajonettfattningen. Det hade varit riktigt grymt! :-D

Jag ser alltid lyst på livet, Martin! Det är så kostsamt att vara Canonägare, att nu har jag plats med en stor fullformatare i fickan :)
 
Va tråkigt....

Anders Östberg skrev:
För säkerhets skull får jag meddela att det var ett skämt så slipper alla bli upprörda. ;-)

Skillnaderna mellan Nikon och Canon är rätt små och delvis avgör personlig smak, både vad gäller hantering, funktioner och bildkvalité. Välj det totalpaket som passar bäst, bildkvalitén är idag "tillräckligt bra" nästan oavsett fabrikat.

Ingen förnuft i denna tråden i kveld.......akta dej!
 
Anders Östberg skrev:
Min lösning på det är att fullständigt sk-ta i vad folk tycker, har dom synpunkter på mina prylar så det är deras problem, inte mitt. :)
Men om de tycker att du köpt bra grejer och har positiva synpunkter på det, så ber du väl inte de personerna att dra åt fanders o sköta sig själva. Hur skulle det låta? " kul att du gillar min kameraväska, men du skall fullständigt skita i vad jag har eller inte har. Sköt dig själv för bövelen"
 
[Skillnaderna mellan Nikon och Canon är rätt små och delvis avgör personlig smak, både vad gäller hantering, funktioner och bildkvalité. Välj det totalpaket som passar bäst, bildkvalitén är idag "tillräckligt bra" nästan oavsett fabrikat. [/B]


Jag måste säga att jag i pauserna av tv:n med ett leende på munnen följer ert resonemang ikväll. Det är givande.

Kan säga att jag var o klämde på en D200 idag, och om jag ska följa mitt hjärta/mage så väljer jag nikon som helhetspaket.
Varför? Ergonomi, Design mer än lågt brus. CCD och CMOS ligger nog som sagt på ungefär samma nivå. Bruset kan jag leva med. Men med en Canon med så många brister i ergonomi att fotograferingen blir lidande... Nej tack.
 
paul innergård skrev:
Men om de tycker att du köpt bra grejer och har positiva synpunkter på det, så ber du väl inte de personerna att dra åt fanders o sköta sig själva. Hur skulle det låta? " kul att du gillar min kameraväska, men du skall fullständigt skita i vad jag har eller inte har. Sköt dig själv för bövelen"

Mja, det handlade ju om sådana som klagade. Om någon är positiv så kan det väl hända att jag inte biter huvudet av dom direkt i alla fall. :)
 
Anders Östberg skrev:
Mja, det handlade ju om sådana som klagade. Om någon är positiv så kan det väl hända att jag inte biter huvudet av dom direkt i alla fall. :)
Jag tycker man skall vara rättvis och konsekvent. Kill`em all. Men bit inte huvudet av dem, använd giljotinen.
 
Anders o Paul...

For bövelen! Vi tillhör vel alla den kategorien som har handlat skit?
Möjligt jag har sagt det tidligare; men...
Det finn två typer menniskor. Dom som kissar i handfatet; och dom som sejer att dom aldrig har gjort det.....
/Erik J
 
Själv är jag glad om en 40D snart kommer! Har en 350D idag som jag "växt ur" känns det som o skulle gärna vilja byta upp mig snart. 40D får gärna ha auto iso, bättre dynamiskt omfång o färgrendrering (som på en Nikon D200) för mig. Känslan i huset får också gärna vara mer som på en D200 men gärna mindre.

Sen ska väl folk skita i vad jag betalar för den men det är ju en helt annan diskussion.
 
Vänta några månader, nästa sommar 2008, då kommer Canon 50D, ännu bättre i allt!
Luftdämpare i spegeluppfällningen, Antiskak i huset, trådlös överföring av bildfiler till datorn, tätad mot vatten ner till 50 meter (endast huset!)...
 
Makten skrev:
Du glömmer en sak. Konsumtion är inte bara av godo. Att vi i västvärlden köper nytt och slänger fullt fungerande saker till vansinne sliter på Jordens resurser och förstör miljön. Det är inte vettigt att hela tiden byta upp sig så fort det kommer nåt nytt.

Mjo, det har du en poäng i, så är det ju. Men det är knappast för att de är måna om miljön som de flesta kommer med sina sarkasmer så fort det börjar diskuteras nya kameramodeller.

Det är nog mera så att man tänker att "alla andra" uppdaterar sina kameror i onödan, medans man själv enbart har rationella skäl när man gör det, eller något dito. ;)
 
Makten skrev:
Du glömmer en sak. Konsumtion är inte bara av godo. Att vi i västvärlden köper nytt och slänger fullt fungerande saker till vansinne sliter på Jordens resurser och förstör miljön.
Det är lugnt. Vi i väst behöver inte ha dåligt samvete så länge till. Snart är resten av världen ifatt. Åtminstone östvärlden. Om 5-10 år har Kina högre BNP än USA.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.