paul innergård skrev:
Svaret är givet. Självklart är utrustningen skrytobjekt, åtminstone för oss glada entusiaster som inte lever på fotograferandet. En skvätt ångestlindring får man nog också lägga till. Just nu känner jag att när ångesten börjar träda in så krävs förmodligen uppföljaren till D2Hs för att lindra den. Egentligen inget konstigt med faktumet att prylarna i sig är entusiastens stora behållning, vid sidan av fotograferandet. Många som har bilar som intresse köper de minst lika mycket för att skruva o meka med som att åka i. En som köper en vass Porsche behöver inte vara tävlingsförare utan njuter av körkänslan och vetskapen om den potentiella prestandan. Skall nog tilläggas att om gemene man hade råd så skulle nog många bilintresserade köpa tävlingsbilar och köra med till stormarknaden för helghandlingen. Som tur är har bara drömvinst-miljonärer råd med dylik vardagslyx. Prylarna har betydelse och jämförelsevis med andra intressen så är det även för fotonördar både angeläget och befogat. Jag har märkt att just inom fotografins värld så blir man ofta lite påhoppad som prylnörd. Jag har sällan hört liknande argument om biltokar eller folk som köper segelbåtar för miljontals kronor. När sen någon köper en Harley för att skruva ca 80% av tiden vid umgänge med den, tycks det vara helt ok i de flestas ögon.