Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1Ds

Produkter
(logga in för att koppla)
stoltz skrev:
Jodå, taxen får du betala vare sig du vill eller ej.

Jag har aldrig betalt någon sales tax när jag beställer från B&H.. detsamma gäller om du bor i en delstat som inte har någon sales tax (florida t.ex om jag inte minns fel)
 
Ny lär den inte finnas om två år...
begagnatpriset är mycket svårt att gissa, beror ju så mycket på vad som kommer fram till dess.
 
Jeppe skrev:
Jag har aldrig betalt någon sales tax när jag beställer från B&H.. detsamma gäller om du bor i en delstat som inte har någon sales tax (florida t.ex om jag inte minns fel)

I florida är sales taxen inbakad o priset är därefter. Sales taxen läggs till i butik och även på nätet. Jag har pratat med BH på plats och även varit i florida - m a o First Hand experience. :)
 
mina grejor från BH kostade vad det stod på nätet + frakt... sen åkte jag (tyvärr) på svensk moms, men nån amerikansk skatt betalade jag inte, såvitt den inte är inbakad i nätpriset...

/kg som aldrig varit i NY
 
KGS skrev:
mina grejor från BH kostade vad det stod på nätet + frakt... sen åkte jag (tyvärr) på svensk moms, men nån amerikansk skatt betalade jag inte, såvitt den inte är inbakad i nätpriset...

/kg som aldrig varit i NY

Det är bara när man beställer varor som skickas inom NY eller om man handlar i butik som skatten tillkommer (om man handlar på B&H, som ligger i NY).

Jag handlade på B&H i somras men jag kunde skicka sakerna till en kompis i Maryland och kom på så sätt undan skatten.

/per som åker till New York på tisdag
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.