paul innergård skrev:
Nej det tror jag inte, även om jag inte betvivlar att den blir en riktig Canondödare. Visst kan man längta tillbaka till Nikonkänslan mellan varven, men den här kameran känns super. Jag klämde på kompisens D2X i tisdags, men tycker nog att Mark III känns minst lika solid. Antar att en lyckad D3 kan få en annan att svitcha tillbaka lagom till D4:as release.
Hej
När Nikon D3 kommer nog slå Canon på fingrarna rejält, men frågan är när den kommer.
Jag personligen gillar ju inte att vänta på saker och ting.
Än så länge har Canon varit lite rappare att släppa kameror.
För rimliga pengar hade Canon fotografer Canon 10D och 300D till sitt förfogande år 2003, Nikon hade då D100, ingen aning hur bra den var?
I början av 2004 hade jag en 300D till låns, efter ett tag kom D70 under våren, min kompis skaffade en sådan, men en månad senare hade jag redan Canon Mark2, Nikon hade inget intressant då.
Under ett år hade jag mark2, han D70, ett år är länge.
Sedan kom D2X, slog Mark2 på många områden som tex ergonomi, lättare, bättre batteri, högre upplösning etc. "Nackdelen" med D2x var väl lite att den var lite dyrare, mer brus på högre ISO, gav inte lika mycket MB vid 8 bilder per sekund.
Nu har jag Canon 1d Mark3, jag gillar snabba kameror med lite brus, hade jag haft Nikon hade jag kanske fått vänta ett halvår eller ett år till för något liknande (D3H??), vi får väl se när den kommer men det blir nog för en liten högre kostnad, men den kommer kanske vara bättre.
För mig som fågelfotograf finns det ju bara Canon som har 400mm 5.6, billigt och väger väldigt lite, stor fördel Canon där.
Skulle Nikon släppa en djävulskamera, lågt brus med typ 10bps och ett 400mm 5.6 VR eller kanske ett 500mm 5.6 VR som funkar bra med 1.4xtc skulle jag kanske bytta märke.
Mvh
Omar