Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
en butik blir tilldelad 125 exemplar, medans ett helt land (Sverige) får 10... Jag är minst sagt mållös.

Leif.
Mja, inte så konstigt egentligen då B&H säljer betydlig många fler kameror än Sverige&Norden och kanske t.o.m Europa tillsammans. Har naturligtvis inga siffror eller underlag för mitt påstående men gissa kan jag göra!! Skulle gissa att förutom Usa&Canada att även många Syd-amerikanska länder&människor köper genom B&H. Sedan finns det väl ett flertal även i Europa..ja,kanske tom i Afrika. Gällande Asien köps nog de flesta kameror där och Hongkong är väl staden i den världsdelen som säljer flest.
Mvh Thomas

solvargen skrev:

Mja, inte så konstigt egentligen då B&H säljer betydlig många fler kameror än Sverige&Norden och kanske t.o.m Europa tillsammans.

Nej, med tanke på Canons fördelningspolicy är väl det knappast något att förundras över..!

paul innergård skrev:
Jag tror att B&H består av flera butiker men förfogar endast över en websida. Lite osäker här kanske någon kan bekräfta.

Hej

Vad jag har hört har de en butik och en lagerlokal. En lagerlokal brann för något år sedan, många blev oroliga att de inte skulle få sina beställda saker.

Mvh

Omar

Och dom säger att det kan levereras i olika kollin från olika ställen om man har många olika artiklar beställda.
/R

rogge skrev:
Och dom säger att det kan levereras i olika kollin från olika ställen om man har många olika artiklar beställda.
/R
Precis, det är orsaken till min teori. Jag har läst det i olika forumtrådar. Undrar varför, om de nu bara har en butik.

paul innergård skrev:
Precis, det är orsaken till min teori. Jag har läst det i olika forumtrådar. Undrar varför, om de nu bara har en butik.
Kan det möjligtvis vara så att de beställer från annan leverantör som skickar varan direkt till beställaren men att det är B&H som tar betalt/fakturerar??
Mvh Thomas

solvargen skrev:
Kan det möjligtvis vara så att de beställer från annan leverantör som skickar varan direkt till beställaren men att det är B&H som tar betalt/fakturerar??
Mvh Thomas
Kanske, men de borde ju förstå att utlandkunder hellre väntar någon dag extra än betalar två frakter, de gånger man beställer flera produkter. Det har dock aldrig hänt mig.

paul innergård skrev:
Kanske, men de borde ju förstå att utlandkunder hellre väntar någon dag extra än betalar två frakter, de gånger man beställer flera produkter. Det har dock aldrig hänt mig.
Sant men jag gissar att du bara betalar för en frakt hur som helst. Företaget som har varan fakturerar sedan B&H.
Mvh Thomas

rogge skrev:
/R

Hej

Kan kanske vara från deras butik och sedan från deras lager som ligger på annan plats.

Mvh

Omar

Omar skrev:
Hej

Vad jag har hört har de en butik och en lagerlokal. En lagerlokal brann för något år sedan, många blev oroliga att de inte skulle få sina beställda saker.

Mvh

Omar

Man kan läsa mer om dem på deras websida

Jag ska över till FN i NY, förhoppningsvis till hösten. Gissa om jag planerar ett B&H-besök då...

Jag har också fått delad leverans när jag beställt små saker (filter, motljusskydd) tillsammans med stora hårda prylar (stativ och stativhuvud). Förmodligen var det för att det levererades från olika lager eller underleverantörer, men det kan också vara för att dom var kloka nog att inte lägga saker som kan skada varandra i samma låda.

Anders Östberg skrev:
Jag har också fått delad leverans när jag beställt små saker (filter, motljusskydd) tillsammans med stora hårda prylar (stativ och stativhuvud). Förmodligen var det för att det levererades från olika lager eller underleverantörer, men det kan också vara för att dom var kloka nog att inte lägga saker som kan skada varandra i samma låda.
Fick du betala för ett eller flera paket vid de tillfällena?

paul innergård skrev:
Fick du betala för ett eller flera paket vid de tillfällena?

Frakten räknas in i priset när man beställer och betalar, jag tror inte en låda eller flera lådor gör någon skillnad.

En del saker levereras från B&H:s "Super Store" på Manhattan och en del från deras stora lager i Brooklyn (där som sagt en av byggnaderna brann för ett par år sedan). Därför kan det bli leveranser från två olika ställen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar