ANNONS
Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: 1D mark 3 nästa vecka

paul innergård skrev:
Men något fel är det nog eftersom hans inlägg byggde på att kameror skulle anlända till Sverige den här veckan. Jag tror inte vi får se några Mark III i Sverige vare sig den här eller nästa vecka, tyvärr. I så fall borde större leverantörer som Scandinavian ha lite exaktare besked att ge, men på deras sida står det bara att leveranstiden är obekräftad.

Även fast kamerorna anländer till Sverige och Finland denna vecka så betyder det inte att dom delas ut samma dag.. Bara för att jävlas med oss då kanske delar ut dom nästa vecka ..

Eller får du din kamera rakt i postlådan ;)
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1D mark 3 nästa vecka

StudioG skrev:
Även fast kamerorna anländer till Sverige och Finland denna vecka så betyder det inte att dom delas ut samma dag.. Bara för att jävlas med oss då kanske delar ut dom nästa vecka ..

Eller får du din kamera rakt i postlådan ;)
Min erfarenhet av de olika detaljisterna är, att om en efterlängtad kamera kommer till butik så finns den möjlig för leverans omgående. Jag skulle aldrig kunna tro att ex Scandinavian photo sitter med ett gäng Mark III idag men väljer att meddela köparna nästa vecka. Om kamerorna anländer till agenturen så distribueras de rimligtvis omgående ut till detaljhandeln.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1D mark 3 nästa vecka

paul innergård skrev:
Min erfarenhet av de olika detaljisterna är, att om en efterlängtad kamera kommer till butik så finns den möjlig för leverans omgående. Jag skulle aldrig kunna tro att ex Scandinavian photo sitter med ett gäng Mark III idag men väljer att meddela köparna nästa vecka. Om kamerorna anländer till agenturen så distribueras de rimligtvis omgående ut till detaljhandeln.

Precis .. Men denna leverans mellan agenturen och detaljhandeln tar 1-2 dagar .. Nu är det redan Torsdag så fast kamerona anländer till Sverige/Finland ida eller i morron så kanske dom finns ute i detaljhandeln i början på nästa vecka.

Vi kan inget mera än vänta ..
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1D mark 3 nästa vecka

StudioG skrev:
Precis .. Men denna leverans mellan agenturen och detaljhandeln tar 1-2 dagar .. Nu är det redan Torsdag så fast kamerona anländer till Sverige/Finland ida eller i morron så kanske dom finns ute i detaljhandeln i början på nästa vecka.

Vi kan inget mera än vänta ..
Det har du rätt i. Fast jag tror inga kameror anlänt till Sverige än, tyvärr.
 
Makten skrev:

Tillägg: EXIF säger "Schärfe 3", vad det nu innebär. Hur går det till i RAW? Jag trodde inte att något sådant kunde appliceras, men det kanske är i efterbehandlingen?

Canon DPP plockar upp alla inställningar.
 
Re: Enligt prisjakten

johpih skrev:
Med hjälp Internet och lite annat kan man få
det hela att gå mycket snabbt.
Följande omdöme har lämnats hos prisjakten.

http://www.minhembio.com/omdomen/Lasse165

Man kan undra hur seriös denna miljö är egentligen?

Hej

Intressant!

och detta var för några dagar sedan, kan ju knappt fått kameran från Canon Sverige?

Jag har varit inne på kameraexpertens sida http://www.kameraexperten.se/ innan och såg Mark3 har jag för mig, hittar inte den nu mer.

Synd att man inte ringde på måndag, jag bor ju rätt nära :) :)

De har antagligen inte ett kösystem, först till kvarn..

Mvh

Omar
 
Re: Re: Enligt prisjakten

Omar skrev:
Hej

Intressant!

och detta var för några dagar sedan, kan ju knappt fått kameran från Canon Sverige?

Jag har varit inne på kameraexpertens sida http://www.kameraexperten.se/ innan och såg Mark3 har jag för mig, hittar inte den nu mer.

Synd att man inte ringde på måndag, jag bor ju rätt nära :) :)

De har antagligen inte ett kösystem, först till kvarn..

Mvh

Omar

Vi har Scandinaviens bästa priser...

http://www.kameraexperten.se/es/product/product.asp?productid=266550

/Daniel
 
Re: Enligt prisjakten

johpih skrev:
Med hjälp Internet och lite annat kan man få
det hela att gå mycket snabbt.
Följande omdöme har lämnats hos prisjakten.

http://www.minhembio.com/omdomen/Lasse165

Man kan undra hur seriös denna miljö är egentligen?

Skulle inte förvåna mig ett dugg om Lasse165 försöker göra en "Blocket-Daniel". I vilket fall som helst ger jag inte ett ruttet lingon för omdömet, och vad kameraexperten.se anbelangar skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är en scamsida.
 
Re: Re: Enligt prisjakten

lastrand skrev:
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Lasse165 försöker göra en "Blocket-Daniel". I vilket fall som helst ger jag inte ett ruttet lingon för omdömet, och vad kameraexperten.se anbelangar skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är en scamsida.

Hej

Jag har hört att folk åkt dit och handlat prylar och det hade funkat.

Men jag undrar var han har fått kameran ifrån.

De måste ju haft kameran hos sig på måndagen och eftersom den inte kommer från Canon Sverige så kommer den väl utomlands ifrån. Det tar ju några dagar att skicka det från utlandet och måste då vara skickat i från ett land som fick in mark3 förra veckan, det var ju knappt några länder i Europa som börjat sälja mark3 förra veckan. Kommer den utanför Eu så gäller ju inte garantin.

Lite tankar bara, vad vet jag.

Jag får väl leka med mina splitternya trådlösa Sennheiser hörlurar så länge:):):) Behöver egentligen dem inte, men kan vara kul att ha :):):) Ursäkta, skojade lite.

Mvh

Omar
 
Omar skrev:
Hej

Tyskarna börjar få sina

http://www.digitale-slr.net/showthread.php?t=497063&page=16&pp=10

En av dem (Pano) skulle leta efter tyska manualen på CD, kanske lägger ut den?

Mvh

Omar

Den därra Pano verkar ju lite slö, han orkade inte kopiera eller fotografera av de få 210 sidorna från manualen för att lägga upp det på nätet :):):)

"alle die die Bedienungsanleitung wollen: ich habe im Moment leider keine Zeit die 210 Seiten mal eben zu scannen oder abzufotografieren, sorry"

Jag trodde att manualerna fanns som PDF på CD skivorna som de får med, en del påstod det ??

Mvh

Omar
 
Robin Gyllander skrev:
Hur vart den här tråden så lång?

Hej

För vi är prylbögar och vi gillar det. Egentligen behöver vi inte kameran men skaffar den för det är kul!

Och var säker tråden kommer bli längre:):):)

Hälsningar

Omar
 
Omar skrev:
Jag trodde att manualerna fanns som PDF på CD skivorna som de får med, en del påstod det ??
Jag har inte sett något som tyder på det. Tvärtom verkar det som om manualen bara följer med som tryckt häfte.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.