Omar
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Lite uppdatering av AF problemen.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-8740-9068-9164
Mvh
omar
Hej
Listan är redan postad här, klicka på länken ovan.
Mvh
Omar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Omar skrev:
Hej
Lite uppdatering av AF problemen.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-8740-9068-9164
Mvh
omar
micke80 skrev:
Ja då ska kameran absolut in på service då.. bara att ringa Canon på måndag ( Fast på ett sätt känns det bra att kameran inte var på listan, då vet man att den verkligen är ok efter service...
/Micke
henrikj.se skrev:
Det komiska var att jag häromdagen, på det nyöppnade Media Markt i Växjö, hittade ett ex liggandes i en hylla precis som man skulle hitta hårtorkar eller kaffebryggare.
Där fanns det dels ett kläm/känn-ex och en i oöppnad kartong, visserligen larmad till tänderna.
Så, det verkar finnas ex att få tag på iaf.
MVH
// Henrik J
Den sista punkten kanske inte är skäl nog att programmera om, men de andra är det säkerligt.This firmware update (Version 1.1.3) incorporates the following improvements and fixes.
1) Increases transmission speed when using high-speed SD cards.
2. Fixes a phenomenon involving not being able to release the shutter.
3) Improves AF tracking in specific conditions.
3a) Improves AF tracking when shooting outdoors in bright environments.
3b) Improves AF tracking of low-contrast subjects.
4) Corrects errors in the Spanish and Korean menu screens.
*The improvements described in 3a) have been incoporated since Firmware Version 1.1.1.
*The improvements described in 3b) are new to Firmware Version 1.1.3.
Anders Östberg skrev:
Firmware 1.1.3 ger vad jag kan se med ett snabbt test mot en text på väggen ingen skillnad mot förut, som du säger så är one-shot skarpt men ai-servo letar och letar och bilden blir halvsuddig.
Anders Östberg skrev:
Firmware 1.1.3 ger vad jag kan se med ett snabbt test mot en text på väggen ingen skillnad mot förut, som du säger så är one-shot skarpt men ai-servo letar och letar och bilden blir halvsuddig.
När jag gör samma test med min Mark II ser jag ingen skillnad i skärpa och ai-servo låser direkt på motivet utan att leta fram och tillbaka.
Ska bli väldigt intressant att se om AF-fixen som Canon förhoppningsvis väldigt snart genomför kommer att hjälpa.
Omar skrev:
Hej
Kört själv af med alservo i ett mörkt rum, persiennerna nere, solen är nere, lite ljus från en lampa, af får fokus direkt med alservo fastän jag har 400mm 5.6 + 1.4xtc vid bländare f/8 och ser skarp ut.
Mvh
Omar
L Nilsson skrev:
Hej Omar
vill du göra om testet med bara 400mm
assistpunkterna stängs av vid f/8 och du har bara centrumfokuspunkten kvar
/Lennart
Anders Östberg skrev:
När jag gör samma test med min Mark II ser jag ingen skillnad i skärpa och ai-servo låser direkt på motivet utan att leta fram och tillbaka.
Ska bli väldigt intressant att se om AF-fixen som Canon förhoppningsvis väldigt snart genomför kommer att hjälpa.
L Nilsson skrev:
Hej Anders
jag har liknande fel på min mark3, det är kanske något brytnings fel på speglen som gör att den sprider ljuset fel, annars mistänker jag att centrumfokuspunkten inte är rätt ljusterad, jag upplever att den är alldeles för svag i servoläget, det är som om assistpunkterna tar över och låser på något annat än det du fokuserar ,på även med en fokuspunkt. jag pratade med en tekniker på rcc om det problemet och han förklarade för mig att assistpunkterna var aktiverade hela tiden i servoläget , även om centrumfokuspunkten är vald , utan att överdriva så är jag lite trött på canon just nu
/Lennart