Anders Östberg
Guest
Vadå "slappna av"? Att diskutera, spekulera, debattera här *är* väl avkoppling och underhållning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anders Östberg skrev:
Vadå "slappna av"? Att diskutera, spekulera, debattera här *är* väl avkoppling och underhållning?
Anders Östberg skrev:
Hade det varit någon enkel orsak som att han inte har haft tid pga andra åtaganden borde han väl helt enkelt skrivit det, så man måste misstänka att det är något som har med Canon att göra. Om det är bra eller dåligt återstår att se.
Kanske han lovat vänta på ett uttalande från Canon där dom ger alla ägare av en felaktig Mark III en ny kamera med ny garanti istället för att reparera?
Anders Östberg skrev:
En sak som jag funderat lite på är skrivningarna i Canons olika meddelanden; Canon Sverige talar om att kameror som har AI-Servoproblemet behöver "justeras" medan Canon USA säger att nyare kameror har en "uppdaterad" spegelmekanik, Det kan tolkas som att jag efter reparationen kommer att ha en kamera med en "justerad gammal" mekanik medan andra kameror har en bättre konstruktion. Jag hoppas att "justeringen" innebär att komponenter byts ut mot den "uppdaterade" modellen.
Från Canon USA:
"If the serial number on the bottom of the camera is between 501001 and 546561, it could be affected by the AF mirror adjustment problem, with the exception of cameras with the following serial numbers
(click here) which were manufactured with an updated mirror mechanism. (Additionally, all EOS-1D Mark III cameras with serial numbers higher than 546561 have been manufactured with the updated mirror mechanism.)"
Förmodligen tolkar jag in för mycket i det här, men det blir intressant att se vad som står på protokollet från servicen.
Anders Östberg skrev:
Jovisst finns det många saker som är viktigare. Inte minst innehållet i bilden. ;-)
Folk letar förstås som tokiga för att deras märke ska vara "bäst" i någon mening... jag tror också att Canon och Nikon nu är på samma nivå, dom skillnader som finns åt endera hållet är rätt ovidkommande för 99% av alla användare och mer en smaksak.
Jag tror det är just färgbruset som Nikon tydligen reducerar lite aggresivare om man får tro diskussionerna, fast om man väljer att göra det i kameran, i Neatimage eller RAW-konverteraren och sedan kommer fram till samma resultat kan väl kvitta.
Tänk, att varken Canon eller Nikon kan förmå sig att införa detta lilla tecken...Omar skrev:
Tyvärr kan man inte lägga in © tecknet.