Stefan S.
Medlem
Har funderat ett bra tag nu och det här är de kameror som jag återvänder till. Vill helst ha en DSLR p.g.a. bättre bildkvalitet men är tveksam främst för problemet med damm på sensorn. Vill nämligen inte sitta och pilla med det själv och riskera förstöra hela kameran, sen verkar det vara dyrt att lämna in den för att ta bort damm. Är också osäker på om kitobjektivet kommer att ge bra bilder i jämförelse med de andra kamerorna som redan från början har en bättre lins.
Men nu har jag sett att man kan få 300D för <6000kr på flera olika ställen med kit-objektiv och det gör att det tar emot att köpa en kamera som C-8080 för ett tusen kronor mer. Men samtidigt får man en mycket bättre allround-kamera med C-8080. Så det som gör att jag tvivlar på att köpa en 300D är:
- Verkar jobbigt att behöva rengöra sensorn
- Mer begränsad än en C-8080 (Om man bara använder kitobjektivet, vilket jag troligtvis kommer få göra ett tag)
- Dålig konstruktion(?)
- Seg
Vad tycker ni att jag borde välja? Motivera gärna
Men nu har jag sett att man kan få 300D för <6000kr på flera olika ställen med kit-objektiv och det gör att det tar emot att köpa en kamera som C-8080 för ett tusen kronor mer. Men samtidigt får man en mycket bättre allround-kamera med C-8080. Så det som gör att jag tvivlar på att köpa en 300D är:
- Verkar jobbigt att behöva rengöra sensorn
- Mer begränsad än en C-8080 (Om man bara använder kitobjektivet, vilket jag troligtvis kommer få göra ett tag)
- Dålig konstruktion(?)
- Seg
Vad tycker ni att jag borde välja? Motivera gärna