yalazy
Aktiv medlem
Jag står i beredskap att byta system eftersom fotovanorna ändrat sig, och 5D MKII inte lockar så mycket med sina gigantfiler. Har alltid fotat med Canon, men planerar nu att "uppgradera" från Canon 5D MK1 till Nikon D700. Har ju läst på lite, och tror att D700 kommer att passa mig bra, åtminstone på pappret.
Ni som bytt från Canon, var tycker ni om era Nikon i jämförelse? Handhavande? Är de mer snabbjobbade och intuitiva som vissa hävdar? Funkar rawframkallning med ACR, eller behöver man Nikons program? Utbudet av optik/begagnatmarknad? Blixtsystemet, är det så fantastiskt mycket bättre jämfört med Canon?
Blev ni nöjda med bytet? Andra kommentarer?
Jag har väl redan bestämt mig att ta språnget, men är ändå nyfiken på hur andra inbitna "Canonister" upplevt det.
Ni som bytt från Canon, var tycker ni om era Nikon i jämförelse? Handhavande? Är de mer snabbjobbade och intuitiva som vissa hävdar? Funkar rawframkallning med ACR, eller behöver man Nikons program? Utbudet av optik/begagnatmarknad? Blixtsystemet, är det så fantastiskt mycket bättre jämfört med Canon?
Blev ni nöjda med bytet? Andra kommentarer?
Jag har väl redan bestämt mig att ta språnget, men är ändå nyfiken på hur andra inbitna "Canonister" upplevt det.