Jag lider lite över dina råd du fått...
Jag ser att du har en 23/2 och gissar att du också kanske vill ha en sådan motsvarande för FF, du skriver att bytet till FF med motsvarande önskeobjektiv 70-200/2.8 blir lite i det dyraste laget för dig, ändå rekommenderar en person att du ska ha två snabba kraftfulla FF av senaste modellen minst och en annan snubbe tyckte att du skulle skaffa ett 300.2.8...
Ja du, fotosidan.se är inte alltid så enkelt, till och med det lätta blir svårt (35/2.8 pannkaka på 5DsR är skitsmart). Du är tyvärr uppe i snart 180.000 kr efter alla råden för att få de bilderna du vill ha med ett smidigt hus. I ett forum man borde tipsa varandra hur man kanske skulle kunna komma lite billigare undan och utan att ta med sig rullväskan när man ska fotografera barnens idrott och kanske växla om snabb till en 'gatufotografering' på sidan av planen med en fast liten rackare, någon kanske kommer på den briljanta idén att du ska ha tre kameror med dig.
Hade själv önskat mig en X-T2 med Sony FF sensor och IBIS, men nu finns inte den än