Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bygga UV-hus!
- Trådstartare matknu
- Start datum
Dykhjelm
Aktiv medlem
Texten på skylten:
"Kamerafodral föt LEICA M3, design Sigvard Bernadotte - dvs kastrullen.
Improvisationer kan man kosta på sig om dom inte kostar någont.
Fodralet konstruerades och tillverkades under loppet av ett dygn före en Röda Havsresa och kostade under 50 kr.
Kastrullen lånades ur hushållet och återlämnades helt intakt efter hemkomsten.
Kameran hängde med på varje dykning, som mest ner till 60 meters djup, och är även den fortfarande intakt.
En episod: En bilslang köps på vägen till tåget till Köpenhamn. Tänk er sedan en fullsatt, knäpptyst, svensk tågkupé. En man tar först upp en rostfri kastrull och ställer på bordet. Därefter en bilslang och en sax ......
Tillverkad av Sven Holmberg 1967."
Jag kan tillägga att fru Holmberg var rätt irriterad på DK KRAKEN också. Utställningen skulle pågå i 4 veckor men blev så bra att Sjöfartsmuseet ville ha kvar den hela sommarsäsongen också och därefter gick den vidare till Marinmuseeum i Karlskrona, med fru Holmberg:s bästa kastrull.
"Kamerafodral föt LEICA M3, design Sigvard Bernadotte - dvs kastrullen.
Improvisationer kan man kosta på sig om dom inte kostar någont.
Fodralet konstruerades och tillverkades under loppet av ett dygn före en Röda Havsresa och kostade under 50 kr.
Kastrullen lånades ur hushållet och återlämnades helt intakt efter hemkomsten.
Kameran hängde med på varje dykning, som mest ner till 60 meters djup, och är även den fortfarande intakt.
En episod: En bilslang köps på vägen till tåget till Köpenhamn. Tänk er sedan en fullsatt, knäpptyst, svensk tågkupé. En man tar först upp en rostfri kastrull och ställer på bordet. Därefter en bilslang och en sax ......
Tillverkad av Sven Holmberg 1967."
Jag kan tillägga att fru Holmberg var rätt irriterad på DK KRAKEN också. Utställningen skulle pågå i 4 veckor men blev så bra att Sjöfartsmuseet ville ha kvar den hela sommarsäsongen också och därefter gick den vidare till Marinmuseeum i Karlskrona, med fru Holmberg:s bästa kastrull.
Bertone
Aktiv medlem
Det är bara att bygga! Du bör dock inte ha tummen mitt i handen. Testa först ordentligt utan kameran i huset - skicka ner den till ett djup som du är ordentligt större än vad du kommer dyka. Varningslampa för vattenläckage bygger man lätt med lysdiod ett batteri och två poler som monteras med minimalt mellanrum. Linda sedan hushållspapper runt polerna och fäst i botten på huset. Jag har aldrig haft mer än möjligvis en droppe vatten i något av min 4 hus.
Först en bild på mitt första hus till videokamera, med en genomförning (kopparrör, pinne med spår för 3 o-ringar och så lite vaselin). Huset är byggt av fettjock plywood som är fasad i alla kanter och ihoplimad med epoxi:
Först en bild på mitt första hus till videokamera, med en genomförning (kopparrör, pinne med spår för 3 o-ringar och så lite vaselin). Huset är byggt av fettjock plywood som är fasad i alla kanter och ihoplimad med epoxi:
Bilagor