Annons

Buffert i 20D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

scootaker

Aktiv medlem
Bufferten i 20D skall vara 23 bilder men jag kan inte få min att visa mer änn 9. ISO tal spelar ingen roll, är där någon inställning som jag missar?

Mvh. Christer

Du missar att läsa manualen...

Där det står att det aldrig visas ett större tal än 9 (svårt att visa mer med bara en siffra:)

-jalle

scootåker skrev:
Bufferten i 20D skall vara 23 bilder men jag kan inte få min att visa mer änn 9. ISO tal spelar ingen roll, är där någon inställning som jag missar?

Mvh. Christer

Re: Du missar att läsa manualen...

JalleS skrev:
Där det står att det aldrig visas ett större tal än 9 (svårt att visa mer med bara en siffra:)
Ett alternativ kunde ju vara att visa siffran med det hexadecimala talsystemet. Då hade de kunnat visa 16 olika värden med bara ett tecken, fast det är lite svårare att begripa sig på...

Re: Re: Du missar att läsa manualen...

alcedo [E.F.S] skrev:
Ett alternativ kunde ju vara att visa siffran med det hexadecimala talsystemet. Då hade de kunnat visa 16 olika värden med bara ett tecken, fast det är lite svårare att begripa sig på...

varför sluta vid F?

Re: Re: Re: Re: Du missar att läsa manualen...

alcedo [E.F.S] skrev:
Nej, i och för sig, man kan ju hitta på vilket system man vill. Jag begränsade mina tankar kring redan vedertagna system... ;o)

alfabetet är äldre en hex ;-)

Re: Re: Re: Re: Re: Du missar att läsa manualen...

stone skrev:
alfabetet är äldre en hex ;-)
Ja, jaha ok.. jag trodde att du fortfarande pratade som hex-systemet, men visst, alfabetet är ju ganska vedertaget, i alla fall i västvärlden...

Tror att vi släpper off-topic-tråden här kanske? ;o)

Fast mig veterligt krävs det iaf tre olika tecken för att kunna visa antal på ett vedertaget sätt med alfabetet.

stone skrev:
Hur många kan du ta i RAW, och vad för sorts minneskort har du?

Det vet jag inte, körde på JPEG Large Fine.
Har ett SanDisk Ultra II kort på 2GB.

Att Daniel kunde ta 200 bilder på raken utan att den började hacka har jag lite svårt att tro, om han inte manipulerat inställningarna på nåt sätt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar