ondjultomte
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Overkill dialog
En systemkamera levererar bara så bra bilder som så bra fotografen bakom kameran är.
vill man inte veta av teknik , apartur iso etc så ska man ha en digicam eller bridgekamera.
Peter-L skrev:
Martin,
När du tittar på en bild,rakt upp och ner. Blåser du upp den på pixelnivå då??? Och även om det skulle vara artefakter, åter igen, är du nöjd med bildens kvalitet???? Jag är det inte.
När det gäller sanden, så kan jag inte avgöra om det har med bruset att göra. Men Hur har du en bild där skärpan är dålig i förgrunden, halvbra vid motivet och dåligt i bakgrunden??? Så, kanske har det inte med brus att göra. Men det kan väl ha att göra med att kameran eller optiken inte fungerar korrekt.
Och om du inte vet vad teckningen i en bild är så får du väl läsa på.
Teknikfnul är inte min grej. En kamera som D80 skall kunna och kan leverera bra bilder. Bilden som presenterats, oavsett storlek är av dålig kvalitet. Oavsett anledning. Därav min kommentar. Samtidigt som den utgår från min kunskap om foto.
Så mitt förslag kvarstår. Kolla manual och inställningar. Alternativt skicka in kamera och optik på översyn.
Önskar dig en trevlig helg! /PL
En systemkamera levererar bara så bra bilder som så bra fotografen bakom kameran är.
vill man inte veta av teknik , apartur iso etc så ska man ha en digicam eller bridgekamera.