Tony johansson
Aktiv medlem
Så, då är det inte kommunikationen mellan dator och skrivare som är problemet, eller hur !?Nej, eftersom det inte är samma program.
Med det sagt, kan det inte vara något annat än PPL.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så, då är det inte kommunikationen mellan dator och skrivare som är problemet, eller hur !?Nej, eftersom det inte är samma program.
Alla skrivarprogram använder olika metoder för att prata med skrivaren, så jo, det kan fortfarande vara kommunikationsproblem. Om du inte orkar testa det så får du söka vidare ...Så, då är det inte kommunikationen mellan dator och skrivare som är problemet, eller hur !?
Med det sagt, kan det inte vara något annat än PPL.
Väntar på Canon. Dessutom fungerade det tidigare, men inte nu. Någon förklaring till varför !?Alla skrivarprogram använder olika metoder för att prata med skrivaren, så jo, det kan fortfarande vara kommunikationsproblem. Om du inte orkar testa det så får du söka vidare ...
Du har väl offrat till fel gudar, eller glömt några. Med din konfiguration måste man offra både till Nikongudarna och till Canongudarna.Väntar på Canon. Dessutom fungerade det tidigare, men inte nu. Någon förklaring till varför !?
Fast det svarar inte på frågan "varför fungerade det tidigare, " PMD.Du har väl offrat till fel gudar, eller glömt några. Med din konfiguration måste man offra både till Nikongudarna och till Canongudarna.
Ok, då förstår jag. Inga fler frågor, over and out.Gudar är nyckfulla.
I stället får man fler problem med driften, för kabel är tåligare och pålitligare.inte intressant för mig. ju färre kablar, desto gladare blir jag. Älskar denna trådfria tekniken, hoppas på mer sådant framöver, så man blir av med ormboet under skrivbordet.
Har det undgått att jag hade USB-kabel kopplad mellan dator och skrivare tidigare, och att det fungerade !? Men av oklar anledning gör det inte det längre, med eller utan kabel.I stället får man fler problem med driften, för kabel är tåligare och pålitligare.
Installerar kabel gör man bara en gång, problemen får man hantera hela tiden.
I stället får man fler problem med driften, för kabel är tåligare och pålitligare.
Installerar kabel gör man bara en gång, problemen får man hantera hela tiden.
Det där är inte WiFi, det där är mobilt bredband. Det är en helt annan sak.Generellt ja men jag har sett undantag. Jag hade mer problem ett tag med mitt fiberbredband när jag bodde mitt på Hamngatan i Vaxholm, så centralt det i princip går att bo där. Både där och ute på en av öarna utanför där jag bara hade WIFI var det betydligt mer stabilt märkligt nog men vi hade turen där att ha en väldigt bra mast på grannön.
Jo, jag har inhämtat detta. Min kommentar om trådlöst kontra kabel var av allmän karaktär.Har det undgått att jag hade USB-kabel kopplad mellan dator och skrivare tidigare, och att det fungerade !? Men av oklar anledning gör det inte det längre, med eller utan kabel.
Dessutom (som påpekats ett flertal tillfällen nu) går det att skriva ut via Lr, men inte PPL. Kommunikation mellan dator - skrivare och router fungerar därmed (kan man konstatera) felfritt.
Har du uppdaterat programvaran i din PRO 1000 och försökt skriva ut via PPL !?
Måste vara det, eller hur !? Men varför fungerade det tidigare, varför går det att skriva ut via Lr, varför står det att datorn och skrivaren är anslutna !?Kommunikation via Ethernet med kabel, förstås.
Felmeddelandet jag får när jag försöker skriva ut via PPL är; Error (sedan kommer något som inte går att läsa fullt ut) och avslutningsvis USB 003.
Detta trots att jag inte har någon USB- kabel kopplad mellan dator och skrivare.
Det där är inte WiFi, det där är mobilt bredband. Det är en helt annan sak.
Det jag syftar på är lokalt trådlöst nätverk, med typisk räckvidd på 100 meter när man inte behöver det och sju meter när man hade behövt 100.