Annons

Bra plats för att få utsikt/skyline över sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Skulle vilja ha nått tips på nått bra ställe, helst där man kommer åt dygnet runt (dvs inte i nått hus som kaknästornet) där ma får en bra överblick över helastockholm, gärna alla kända "ladmärken", eller en snygg skyline?

/Jocce

Ja jag är ju verkligen inte stockholmare..men jag var uppe i förra veckan på Mosebacke vid Södra Teatern och där bör du kunna få en schysst vy. Inte hela stan direkt men väldigt fint. Kolla om du kan komma in på panoramabaren på södra teatern..Väldigt mysigt ställe!
MVH Erik Å

Att få med alla kända landmärken blir nog svårt, men några bra platser är:

- Västerbron
- Skinnarviksberget (Södermalm)
- Stadshustornet (öppet vår/sommar)

Mina förslag: Fjällgatan,Katarinahissen, Skepps- och Kastellholmen. Skulle även kunna tänka mig sidan på Långholmen som vätter mot Riddarfjärden och kanske t.o.m Djurgårdsfärjan.Allt beroende på vad man vill få med på plåten.

/ Daniel

Håller med Magnus om helikopter men de är ju inte alltid plånboken tillåter sånt,,så lite billigare allternativ är bron på essingeleden mellan lilla essingen och gröndal samt även bergen mellan luxgatan och mälaren på lilla essingen

från Finlandsfärjorna, Viking o Birka, får du en fin Skyline över gamla stan inklusive Skeppsholmen. Men du får nästan lika bra från Fjällgatan o Katarinahissen. Stadshustornet är en höjdare, men du kan även få bra panoramavyer från marknivån... o från Riddarholmen har du motsatt utsikt... Stockholm är vackert från ALLA håll... så ere bara. Till nån visar mej en vackrare stad så håller jag Stockholm för den vackraste av alla.

/kg som e glad att han bara har en timmas väg till huvudbyn

Monteliusvägen, promenadvägen på "baksidan" av Mariaberget, dvs neråt Riddarfjärden. Hela Riddarfjärden och Gamla Stan på nära håll och hela citypanoramat en bit bort.

Du hittar den enklast genom att gå rakt upp på Mariaberget från Mariatorget (gatan som går förbi Black&Brown :) ). Fortsätt så långt gatan går, så kommer du fram till promenadvägen!

KGS skrev:
från Finlandsfärjorna, Viking o Birka, får du en fin Skyline över gamla stan inklusive Skeppsholmen. Men du får nästan lika bra från Fjällgatan o Katarinahissen. Stadshustornet är en höjdare, men du kan även få bra panoramavyer från marknivån... o från Riddarholmen har du motsatt utsikt... Stockholm är vackert från ALLA håll... så ere bara. Till nån visar mej en vackrare stad så håller jag Stockholm för den vackraste av alla.

/kg som e glad att han bara har en timmas väg till huvudbyn

Jaså, en timme säger du.. När du ska du ära oss ett besök på Mosebacke-träffarna då? :)

/bjanha, som sett KGs hintar förut

Jag kan rekommendera kullen vid Hagaparkens parkering, kanske lite norr ut, men man har en trevlig utsikt över Hagaparken och får en fin skyline över Stockholm.

/David

bjanha skrev:
Jaså, en timme säger du.. När du ska du ära oss ett besök på Mosebacke-träffarna då? :)

Jag kommer!! jag lovar... men inte när... det var mycket nära igår... o även förra gången, men jag anmäler mej inte, jag kommer bara att dyka upp helt spontant, beware!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar