Jag tycker tråden kommit lite på sned just nu
Trådskaparen efterfrågade vad som var ett bra och prisvärt paket.
Där finns det givetvis mkt att välja mellan. Jag tycker inte att man kan säga att bara för att ett paket är billigt så skulle det därmed vara lika med dåligt, det är att generalisera lite väl mkt.
Med prisvärt menas väl att en produkt är bra i förhållande till vad man betalar, och det måste man väl ändå säga att paketen från kaffebrus är?
Sedan finns det givetvis bättre blixtar för summor vida överstigande summan man betalar för kaffebrus blixtar. Dessa är säkerligen bättre, men hur pass bra är de i förhållande till priset?
Om blixtarna kostar tiotusen gånger så mkt som kaffebrus blixtar, innebär de isåfall att de är tiotusen ggr bättre...eller? Det tycker jag att de isf skall vara för att jämförelsen skall vara rättvis.
Sedan måste man väl också ta ställning till sina behov. Har jag behov av den kvalitén/finesser som jag får betala tiotusen ggr mer för? Eller räcker kanske det billigare alternativet till för att fylla de behov just JAG har?
Om jag köper det prisvärda dyrare alternativet och jag inte är i behov av denna kvalitét/finesser som jag betalar så pass mkt mer för, är det då verkligen prisvärt för MIG?
Långt och kanske svamligt inlägg, men jag kände att jag ville delge min syn på detta med vad som är prisvärt eller inte, och dessutom slå lite hål på uttrycket "man får vad man betalar för" som jag tycker är ett lite naivt och vilseledande uttryck.
/Catherine - som nu MÅSTE gå och sova