Annons

Bra Nikonaffär i Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henriettae

Aktiv medlem
Generellt tycker jag att Malmö lider en sorglig brist på bra fotoaffärer. Eller är det bara jag som inte har hittat någon?
Vill ha tips på en bra fotoaffär med Nikonprylar, som inte heter Expert eller Japanfoto. ;)
 
NIKON

Min polare ringde mig precis och ville sälja sin Nikon F4 och F5 med tillbehör och annat kul för en mycket låg slant.

Jag har Canon så jag tackade nej, men detta kanske är något för dig?

Att Nikon F4 & F5 är bra kameror, kan många här på FS intyga.


Mvh

Niklas
"Känd från Tv3"
www.niklaswibom.com
 
Mitt tips är att om du har möjlighet, så ta dig över sundet till Köpenhamn.

Där har du bla Photografica och FotoC som är stora på de flesta märken, och har mycket begagnat : )

Mvh.
 
Niklas - Tack för erbjudandet, men jag är inte intresserad. :)

Marcus - Tack för tipset!

Johan - Äsch, där var jag ju i måndags! Men tack för tipset, skall komma ihåg det nästa gång jag skall över.
 
Du har ju YFO på Ö. Förstadsgatan, Bergströms Foto på Hansakompaniet och Molanders & Son på Bjurögatan. Kolla gula sidorna så hittar du säker flera.
Sven-Åke
 
Sven-Åke - YFO tänkte jag gå till idag, de är bra, alltså? Den på Hansa tycker jag är rätt liten, och Bjurögatan måste jag ha en karta till! :D Men jag skall försöka komma ut dit också! Det är ju rätt lätt att kolla Gula Sidorna, men det säger ju inte hur bra affären är... det var det jag ville ha er till. :)
 
Japanphoto på gågatan är OK, åtminstone om man expedieras av "rätt" personal - vissa är kunniga, andra mindre kunniga...
Hyfsade priser har de också.
 
YFO är kanon!

Kuriosa:
Jag köpte mitt Nikon D70 kit hos YFO, samma pris som postorder från Scandinavianphoto men efter som jag hämtade i butiken slapp jag fraktkostnad. Det blev allstå billigare i fackhandel (YFO) än via postorder.
/Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.