gorse
Aktiv medlem
Jo, det verkar vara väldigt praktiskt och bekvämt - då har man även rätten att styra och bestämma hur yrkesmänniskorna ska sköta sin försäljning och verksamhet. Och de yrkesmänniskor som inte rättar sig efter fotoamatörernas påbud, de har endast "lite innehåll men mycket yta" i sina foton!
Jag tror inte jag nånstans har fattat beslut över någons yrkeverksamghet. Skulle någon hitta ett citat om det, så ber jag om ursäkt för det. Det var i så fall oavsiktligt.
Jag styr eller bestämmer inte över någon. Gör vad du vill. Men jag tar mig friheten att tycka saker ur perspektivet att vara kund hos fotografer. Det är liksom lite av konseptet med forum på internet. Jag kan naturligtivis ha helt fel. Men jag kanske trampade på tårna? I så fall skall jag se upp var jag sätter fötterna i framtiden.
Vad jag menade med att det är praktiskt att vara fotoamatär är att jag som yrkesverksam slipper bekymra mig om hur jag skall dra in pengar, och jag kan ta mig friheten att fotografera som jag vill, varken bra eller dåligt.