** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

brännskydd på skivan

Produkter
(logga in för att koppla)

maddud

Medlem
jag börjat jobba som fotograf på forsränningsturer. säljer bilderna till gästerna efter turen på en cd. Mitt problem är att ett gäng bara behöver köpa en skiva för att sen kopiera och sprida bilderna till de som var med på turen. Har ni något tips på ett program som gör det svårare att kopiera bilderna från skivan?.

Tror att väldigt få av dom som är med på turerna kan ta sig igenom ett skydd

Ett annat alternativ kan vara att forsränningsföretaget tar x kr mer per passagerare och inkluderar ditt CD-pris. På så sätt har du garanterad försäljning. Om du kryddar CD:n med ett käckt bildspel med rätt bakgrundsljud så har de en upplevelse i digitalform.

För den som sedan vill återuppleva forsränningen så sätter de sig i badkaret och tittar på bildspelet samtidigt som någon slänger vatten i ansiktet på dem.

Det vore riktigt fint

jag tycker också det är en bra ide men det tycker inte han som har forsränningsföretaget.

men hur gör skivföretagen egentligen. När jag köper en musik skiva så måste jag ha i skivan för att kunna lyssna på den, det går inte att göra på samma sätt med bilder?. eller är det ett svindyrt alternativ

jag tycker också det är en bra ide men det tycker inte han som har forsränningsföretaget.

men hur gör skivföretagen egentligen. När jag köper en musik skiva så måste jag ha i skivan för att kunna lyssna på den, det går inte att göra på samma sätt med bilder?. eller är det ett svindyrt alternativ

Har du bott i en grotta?
En musik-CD går alldeles utmärkt att både bränna av och göra om till mp3, flac eller vad man nu gillar för format. Varifrån tror du större delen av all piratkopierad musik kommer?

Skivbolagen försökte med kopieringsskydd, men som vanligt var det enda resultatet att man jävlades med sina betalade kunder. Det kulminerade med att Sony infekterade skivor med ett rootkit och därigenom ordnade ett stort säkerhetshål i kundernas datorer... Skandalen var ett faktum.

Utomlands å olika åtatraktioner och liknande står det ju alltid nån fotograf ut med vägen o så får man köpa bilden när man kommer fram. Kan inte en eller flera bra papperskopior vara ett allternativ?

men hur gör skivföretagen egentligen.

Dom köper egna skatter, varje gång du köper tomma skivor och bränner bilderna till kunderna så går en del av skivans pris till bland annat Per Gessle och Ulf Lundell just pga att det finns en möjlighet att du kopierar en musikcd som du har köpt. Du får skaffa en mäktig lobbygrupp som kan köpa sig en forsrännings-cd skatt på X antal kronor per tom cd skiva :)

Har du bott i en grotta?
En musik-CD går alldeles utmärkt att både bränna av och göra om till mp3, flac eller vad man nu gillar för format. Varifrån tror du större delen av all piratkopierad musik kommer?

Skivbolagen försökte med kopieringsskydd, men som vanligt var det enda resultatet att man jävlades med sina betalade kunder. Det kulminerade med att Sony infekterade skivor med ett rootkit och därigenom ordnade ett stort säkerhetshål i kundernas datorer... Skandalen var ett faktum.

Jag är väl medveten om att allting går att hacka sig in på eller bränna(och var den mesta piratkopiering komemr ifrån), men jag tror inte många skulle lägga ner tiden på att hacka sig in på mina skivor.Eller har kunskapen för den delen heller. Finns inte samma behov att lägga ut dom på internet eller sälja dom åt andra(möjligtvis bildbyråer men den risken tar jag).

För köpta musik cd:s så funkar inte musik om inte skivan är i. vore kanon att kunna göra så

Utomlands å olika åtatraktioner och liknande står det ju alltid nån fotograf ut med vägen o så får man köpa bilden när man kommer fram. Kan inte en eller flera bra papperskopior vara ett allternativ?

Nä det gör det inte för jag paddlar i förväg med min kajak, och väntar på gummibåtarna och fotar när de åker ned i forsarna, sen bränner jag ut bilderna på skivor som dom får köpa. Det blir ca 50-70 bilder per tur så är för mycket och för kostsamt att skriva ut dom. Speciellt när det är stora turer och det är 30 pers som köper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar