Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtar kompatibla med nya Sony DSLR?

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimgbg

Avslutat medlemskap
Har någon sett någon fakta eller rykten huruvida Minoltablixtar t ex 3600 och 5600 kommer att vara kompatibla med Sonys nya DSLR.modeller, och om man kommer att behålla batterisystemen från 5D/7D.

Min vilda gissning är att de kommer vara kompatibla. Jag tror att den största skillnaden kommer bli texten ovanför bajonetten.
Det ryktas ju om en upphottad 7D till sommaren av märket Sony och till den bör ju gamla batterier och blixtar passa.

Nej dom kommer inte vara kompatibla!

Nä men skämt å sido så verkar det bara som att alla tror att sony D-SLR varianter kommer att ha minolta optikfattning och så vidare. Visst vore det dumt om dom inte tog över den, men jag har inte hört ett knyst från sony ang. detta... Om dom väljer att börja om från scratch tror jag nog inte att det är många som skulle intressera sig för systemkamerorna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar