Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blixt till EOS300
- Trådstartare anjena
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
[Borttaget av forumvärd]
Ärligt talat så finns det inga bra blixtar under 1000-lappen. Man får vad man betalar för.
Mitt råd är att försöka hitta Canons egen värsting beg. alternativt gårdagens värsting beg. Vet inte vad de betingar i pris men de borde ligga runt 1500-2000.
Det tjänar dina bilder på.
Ärligt talat så finns det inga bra blixtar under 1000-lappen. Man får vad man betalar för.
Mitt råd är att försöka hitta Canons egen värsting beg. alternativt gårdagens värsting beg. Vet inte vad de betingar i pris men de borde ligga runt 1500-2000.
Det tjänar dina bilder på.
-Markus-
Aktiv medlem
Om du tror du klarar dig med en Canon 380Ex köp köp en sån. Kostar kring 1000lappen begangat. Fin blixt som har bla ETTL. Tjejen har en 300 och jag har en 380 och jag tucker at den blixten är lämplig på den kameran inte för tung inte för stor men lyser upp bra. Korten blir bra exponerade tillsammans med den blixten, det lilla jag provat.
holca
Ny medlem
Några som alltid kan ge dej bra ideer, samt till mycket bra priser är scandinavianphoto, här hittar du deras sida: www.scandinavianphoto.se
Skicka dem ett mail och fråga.
Mitt personliga förslag är nog oxå en sunpak men expert tenderar att vara lite dyra.
Lycka till!
Skicka dem ett mail och fråga.
Mitt personliga förslag är nog oxå en sunpak men expert tenderar att vara lite dyra.
Lycka till!
Erik Schalin
Aktiv medlem
Under flera år använde jag en Sunpack 4000 AF till min Nikon.
Sedan lånade jag svärfars SB24 och bilderna fick ett lyft.
Nu använder jag en SB26 och det blir lite mer till det bättre.
Köp en bra och rejäl blixt från början. Man sparar en hel del kronor genom att titta på begagnat eftersom bra blixtar är så fruktansvärt dyra.
Sedan lånade jag svärfars SB24 och bilderna fick ett lyft.
Nu använder jag en SB26 och det blir lite mer till det bättre.
Köp en bra och rejäl blixt från början. Man sparar en hel del kronor genom att titta på begagnat eftersom bra blixtar är så fruktansvärt dyra.
nikitin
Aktiv medlem
Photax (http://www.photax.se/erbj/rea/realista/rea2.pdf)har en 'Metz 40AF blixt för EOS DEMO' för 995 SEK (nypris på Scandinavian är 1750 SEK).
-- Nicke
-- Nicke
pola
Aktiv medlem
kan hålla med om att man bör sattsa på en "riktig"
blixt från början, men vad man måste ha i åtanke är ju hur mycket man hade tänkt använda blixten.
En 380 EX kan är säkert ett bra alternativ om man inte hande tänkt att använda den jämt.
vill man däremot kontrollera effekten av blixten bör man nog sattsa på en lite dyrare blixt.
Har själv en EX 420 som jag kan rekommendera. dessvärre blir det lite framtungt på eos 300.
om du sattsar på andra märkesblixtar ex Sunpack
borde du testa dem innan ett köp, man vet aldrig...
blixt från början, men vad man måste ha i åtanke är ju hur mycket man hade tänkt använda blixten.
En 380 EX kan är säkert ett bra alternativ om man inte hande tänkt att använda den jämt.
vill man däremot kontrollera effekten av blixten bör man nog sattsa på en lite dyrare blixt.
Har själv en EX 420 som jag kan rekommendera. dessvärre blir det lite framtungt på eos 300.
om du sattsar på andra märkesblixtar ex Sunpack
borde du testa dem innan ett köp, man vet aldrig...