Annons

Blixt till EOS300

Produkter
(logga in för att koppla)

anjena

Medlem
Ska köpa blixt till min EOS300 och undrar om det finns någon särskilt bra att rekommendera till ett rimligt pris. Skulle helst vilja hålla mig under 1000- lappen, men det kanske blir svårt?
 
SUNPACK

Köpte en sunpack TTL-blixt till min Eos 300 för 995 . . . . . . .

Kolla expert , där köpte jag min !!!!

sköt om dig ///

NIKLAS, alltid med flashing ideás !!!
 
[Borttaget av forumvärd]

Ärligt talat så finns det inga bra blixtar under 1000-lappen. Man får vad man betalar för.
Mitt råd är att försöka hitta Canons egen värsting beg. alternativt gårdagens värsting beg. Vet inte vad de betingar i pris men de borde ligga runt 1500-2000.
Det tjänar dina bilder på.
 
Om du tror du klarar dig med en Canon 380Ex köp köp en sån. Kostar kring 1000lappen begangat. Fin blixt som har bla ETTL. Tjejen har en 300 och jag har en 380 och jag tucker at den blixten är lämplig på den kameran inte för tung inte för stor men lyser upp bra. Korten blir bra exponerade tillsammans med den blixten, det lilla jag provat.
 
Finns på Voxon

Hej. Om du är på jakt efter en bra blixt som passar till just Canon, så finns det en 380 EX på Voxon i Mölndal. Den kostar 800 kr+moms. Den är fin... Såg den igår.
 
Några som alltid kan ge dej bra ideer, samt till mycket bra priser är scandinavianphoto, här hittar du deras sida: www.scandinavianphoto.se
Skicka dem ett mail och fråga.
Mitt personliga förslag är nog oxå en sunpak men expert tenderar att vara lite dyra.
Lycka till!
 
Under flera år använde jag en Sunpack 4000 AF till min Nikon.
Sedan lånade jag svärfars SB24 och bilderna fick ett lyft.

Nu använder jag en SB26 och det blir lite mer till det bättre.

Köp en bra och rejäl blixt från början. Man sparar en hel del kronor genom att titta på begagnat eftersom bra blixtar är så fruktansvärt dyra.
 
kan hålla med om att man bör sattsa på en "riktig"
blixt från början, men vad man måste ha i åtanke är ju hur mycket man hade tänkt använda blixten.
En 380 EX kan är säkert ett bra alternativ om man inte hande tänkt att använda den jämt.
vill man däremot kontrollera effekten av blixten bör man nog sattsa på en lite dyrare blixt.
Har själv en EX 420 som jag kan rekommendera. dessvärre blir det lite framtungt på eos 300.
om du sattsar på andra märkesblixtar ex Sunpack
borde du testa dem innan ett köp, man vet aldrig...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.