Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigt i Bangkok

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Det blir bara billigare och billigare att köpa foto-utrustning i Bangkok. Det här fick jag för 30500 kr i Februari.

EF 300/2,8 IS objektiv
EF 2x extender
1 mindre foto-väska
lite rengöring saker till kamera & objektiv.

http://www.fotofile.net/

Lars

Låter ju helt underbart, man kan säga att du sparade in cirka 17.000:- då..

Hela semestern betald ;)

Ja, så stor skillnad är det mot Sverige. Plus att det är mycket bättre service där. Både i affären och hos Canon Thailand. Tidage har jag köpt både en Canon 10D & 1DmkII kamera där. Man kan då bara gå in på Canon Thailands Bangkok kontor & service ställe och så rengör de sensorn under tiden man väntar. Ibland får man även 2 års garanti.

Lars Johnsson skrev:
Ja, så stor skillnad är det mot Sverige. Plus att det är mycket bättre service där. Både i affären och hos Canon Thailand. Tidage har jag köpt både en Canon 10D & 1DmkII kamera där. Man kan då bara gå in på Canon Thailands Bangkok kontor & service ställe och så rengör de sensorn under tiden man väntar. Ibland får man även 2 års garanti.

Nikon Svenska rengör också medans du väntar...
Bara att knalla in och fråga :)
Mvh // M

Tjeena,

Har för mig att canon gör likadant, men jag har kanske fel... Håller förövrigt med om att "fotofile" har bra priser. Har iofs. bara varit där en gång.

Mvh // Martin

Hm...fotofile.net tar 65.500 baht för en 20D, vad blir d i svenska pengar?

Vågar man verkligen köpa så långt bort... Jag blir lite feg när det är så mycket pengar det rör sig om, med tanke på garanti mm.

//Liza

Canonliza skrev:
Hm...fotofile.net tar 65.500 baht för en 20D, vad blir d i svenska pengar?

Vågar man verkligen köpa så långt bort... Jag blir lite feg när det är så mycket pengar det rör sig om, med tanke på garanti mm.

//Liza

Varför vågar du inte köpa i en affär som ligger långt borta? Och vad är det mer än garantin som oroar dig?

hmm....

Sitter här och funderar.

Ett snabb överslag på några av objektiv jag funderat på och man lär inte tjäna nåt på att handla fotofileonline.

Ska man handla i thailand ska man nog handla när man är där nere och sen får man hoppas på att man kan smuggla in det när man kommer tillbaka till sverige.

Om inte kommer där på +25% moms och tullavgifter.

Just därför är jag skeptiskt till att beställa över internet till länder utanför EU.

En liten fundering bara...

Har som för mig att någon sagt att momsen på digitalkameror inte ska vara 25% utan något lägre vid exempelvis USA-import, men jag är förmodligen ute och cyklar som vanligt?

enligt lagen kan du vilken kamera som helst om den är inte i förpakning....jag köpte allt som jag behövde i Hong Kong och sparade myyyyyyyycket :)

Re: hmm....

tielie skrev:
Sitter här och funderar.

Ett snabb överslag på några av objektiv jag funderat på och man lär inte tjäna nåt på att handla fotofileonline.

Ska man handla i thailand ska man nog handla när man är där nere och sen får man hoppas på att man kan smuggla in det när man kommer tillbaka till sverige.

Om inte kommer där på +25% moms och tullavgifter.

Just därför är jag skeptiskt till att beställa över internet till länder utanför EU.

Det är ingen internet handel med affären. Så du kan bara handla när du är i affären. Du har nog missuppfattat allting här.
Alla objektiv tjänar du på jämfört med Sverige. Vilka var du intresserad av som inte var billigare. Och hur vet du att du inte tjänar något när du inte varit i affären och frågat vad de ska ha för dem. Du får dem lite billigare än priset på deras site när du är i affären. Och du får även 7% tillbaka på flygplatsen som jag skrev tidigare.

Lars Johnsson skrev:
Det blir bara billigare och billigare att köpa foto-utrustning i Bangkok. Det här fick jag för 30500 kr i Februari.

EF 300/2,8 IS objektiv
EF 2x extender
1 mindre foto-väska
lite rengöring saker till kamera & objektiv.

http://www.fotofile.net/

Lars

98.500 bath, hur mkt är det i svenska?
Såg att dom har en Leica M7 där.
Om det är så billigt så ska jag till thailand och Köpa grejor hädanefter, fast jag har ju allt jag behöver redan :). Men om jag köper nytt framöver så är thailand the place to beeeeeee!
/ Jim

Herrejä*lar

Skit samma, jag kollade på forex hehe

16 498,75 SEK För en Leica M7

Vad tar dom i sverige, typ 30.000
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är sjukt va överpriser vi har i sverige
Buuuuuuuu för sverige

Skott skrev:
Överpriser och överpriser. Det beror väl på hur man ser på saken?

/ F.

Om kameran kostar 16498 i Bangkok och 30000 i Sverige. Hue ser man på det om man inte tycker det är för dyrt !!!!!!!!
Det är ju nästan dubbla priset. Det hade varit sin sak om kameran var från Thailand men den är ju härifrån.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar