Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bilkyrkogården
- Trådstartare Lasse H
- Start datum
benkar
Aktiv medlem
Kanske hemlig här i forumet men bland bilkännare å traktens folk verkar det inte vara så hemligt. Själv åker jag dit när löven är gula så man får coolare bilder.
Är antagligen faktumet att närmare placering "bara" varit känt av traktens folk och en del bilkännare, som gjort att "skroten" klarat sig som "relativt orörd" riktigt länge.
Var ute där för 2 år sedan (för första gången, efter att ha letat kordinater i 1 år), träffade några trevliga fotografer från Uppsala, dom suckade och såg ledsna ut när dom berättade att det var totalt orört för 10 år sedan, men att det sedan skett inbrott/plundring av lagerbyggnaden där det tidigare varit fullt av detaljer/reservdelar, en del kross av galsrutor mm på bilar, och att ägaren var uppgiven.
Men, men, det är väl så det är numera, vi är många som vill fotografera mer ovanliga platser, och med internet så sprids kordinater med ett tempo sällan tidigare skådat.
/B
janne_145
Aktiv medlem
Men, men, det är väl så det är numera, vi är många som vill fotografera mer ovanliga platser, och med internet så sprids kordinater med ett tempo sällan tidigare skådat.
/B
Då kanske Urban exploring kan vara intressant?
Ingen som funderat på dra ihop ett gäng å fota såna spännande saker?
od_foto
Aktiv medlem
Ingen som funderat på dra ihop ett gäng å fota såna spännande saker?
Det tror jag absolut vore spännande, det är väl bara en fråga om att få ihop folk som har kunskap om bra ställen.
ztenlund
Aktiv medlem
Det tror jag att benkar redan har kommit på...
iSolen.se
Guest
Nu har jag ingen koll alls längre på läget, så jag ställer frågan på nytt: Någon som vill med på torsdag? Avgång från Nacka någon gång kring 11 ungefär och upplockning på Statoil i Västberga eller längs E4 möjligt.
Jag är fortfarande på.
Director
Aktiv medlem
Skulle någon vänlig själ även vilja mejla mig en vägbeskrivning, så att jag hittar stället om jag ska ta mig dit på egen hand? Jag vet vad stället heter och området, och jag har fått koordinaterna, men har inte tillgång till gps. Jag åker från Stockholm, men behöver främst veta hur jag hittar när jag närmar mig.
Min e-post: [email protected]
Tack!
Min e-post: [email protected]
Tack!
od_foto
Aktiv medlem
Jag är fortfarande på.
Härligt, då är vi två. Var ska vi ansluta till varandra? Är det fler som ska med?
iSolen.se
Guest
Härligt, då är vi två. Var ska vi ansluta till varandra? Är det fler som ska med?
Jag har frågat Christian men det verkar som det krockar med annat.
od_foto
Aktiv medlem
Jag har frågat Christian men det verkar som det krockar med annat.
Nu fattar jag inte, hoppar du av?
atotowi
Aktiv medlem
Jag skulle för övrigt gärna följa med, men har inte tid nu. Men gärna om några veckor! Eller någon helg!
Lite bilder från mitt förra besök förresten:
http://blog.erro.se/#post19
Det här får erro berätta lite mer om nästa gång vi ses...
iSolen.se
Guest
Nu fattar jag inte, hoppar du av?
Nej, HAN kan nog inte
Räkna med mig.
Lite inspiration:
http://fiveprime.org/hivemind/Tags/cars,chatillon
Senast ändrad:
iSolen.se
Guest
Ok, bar jag som är dåligt bevandrad bland nicks och vanliga namn då
Var hoppar du på?
Fick du mitt sitemail? Är turen fortfarande på?
od_foto
Aktiv medlem
Nej, jag har inte fått något mejl. Jag stötte på om var och hur vi skulle sammanstråla, men när jag inte hade fått något svar i går kväll gjorde jag andra planer för torsdagen, eftersom jag inte trodde du var intresserad längre. Jag kan inte sitta och hålla ledigt i almanackan för saker som jag inte är säker på, livet är tyvärr för kort för sånt, hoppas att du förstår.
iSolen.se
Guest
Nej, jag har inte fått något mejl. Jag stötte på om var och hur vi skulle sammanstråla, men när jag inte hade fått något svar i går kväll gjorde jag andra planer för torsdagen, eftersom jag inte trodde du var intresserad längre. Jag kan inte sitta och hålla ledigt i almanackan för saker som jag inte är säker på, livet är tyvärr för kort för sånt, hoppas att du förstår.
Ok, skulle tydligen svarat i forumet. Testa din sitemail, jag har skickat tre mail nu.
Det går fler tåg , ha det gott