ANNONS
Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske hemlig här i forumet men bland bilkännare å traktens folk verkar det inte vara så hemligt. Själv åker jag dit när löven är gula så man får coolare bilder.

Fattar inte varför det ska vara så jävla hemligt just här !

Men nu ska jag också åka dit iallafall. Tack till alla som mailade om skrotens plats.

Kanske hemlig här i forumet men bland bilkännare å traktens folk verkar det inte vara så hemligt. Själv åker jag dit när löven är gula så man får coolare bilder.

Är antagligen faktumet att närmare placering "bara" varit känt av traktens folk och en del bilkännare, som gjort att "skroten" klarat sig som "relativt orörd" riktigt länge.

Var ute där för 2 år sedan (för första gången, efter att ha letat kordinater i 1 år), träffade några trevliga fotografer från Uppsala, dom suckade och såg ledsna ut när dom berättade att det var totalt orört för 10 år sedan, men att det sedan skett inbrott/plundring av lagerbyggnaden där det tidigare varit fullt av detaljer/reservdelar, en del kross av galsrutor mm på bilar, och att ägaren var uppgiven.

Men, men, det är väl så det är numera, vi är många som vill fotografera mer ovanliga platser, och med internet så sprids kordinater med ett tempo sällan tidigare skådat.

/B

Men, men, det är väl så det är numera, vi är många som vill fotografera mer ovanliga platser, och med internet så sprids kordinater med ett tempo sällan tidigare skådat.

/B

Då kanske Urban exploring kan vara intressant?

Ingen som funderat på dra ihop ett gäng å fota såna spännande saker?

Tyvärr så har jag ingen möjlighet att följa med de närmaste veckorna. Får se om det blir något längre fram eller om jag kan ta mig dit på annat sätt.

Nu har jag ingen koll alls längre på läget, så jag ställer frågan på nytt: Någon som vill med på torsdag? Avgång från Nacka någon gång kring 11 ungefär och upplockning på Statoil i Västberga eller längs E4 möjligt.

Skulle någon vänlig själ även vilja mejla mig en vägbeskrivning, så att jag hittar stället om jag ska ta mig dit på egen hand? Jag vet vad stället heter och området, och jag har fått koordinaterna, men har inte tillgång till gps. Jag åker från Stockholm, men behöver främst veta hur jag hittar när jag närmar mig.

Min e-post: [email protected]

Tack!

Nej, jag har inte fått något mejl. Jag stötte på om var och hur vi skulle sammanstråla, men när jag inte hade fått något svar i går kväll gjorde jag andra planer för torsdagen, eftersom jag inte trodde du var intresserad längre. Jag kan inte sitta och hålla ledigt i almanackan för saker som jag inte är säker på, livet är tyvärr för kort för sånt, hoppas att du förstår.

Nej, jag har inte fått något mejl. Jag stötte på om var och hur vi skulle sammanstråla, men när jag inte hade fått något svar i går kväll gjorde jag andra planer för torsdagen, eftersom jag inte trodde du var intresserad längre. Jag kan inte sitta och hålla ledigt i almanackan för saker som jag inte är säker på, livet är tyvärr för kort för sånt, hoppas att du förstår.

Ok, skulle tydligen svarat i forumet. Testa din sitemail, jag har skickat tre mail nu.

Det går fler tåg :), ha det gott

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar