Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)
Då är vi hittills tre personer som ska åka.
Jag , Per och Daniel.

Finns fortfarande plats i bilen.

Tack för igår, grabbar.
Det var riktigt trevligt..bra ljus och bra stämning...:)

Bilagor

• aza.jpg
    aza.jpg
    41.1 KB · Visningar: 705
  • azb.jpg
    azb.jpg
    83.4 KB · Visningar: 712
Det verkar vara en fin plats att fotografera på. Jag tycker det är bra att försöka hålla platsen lite hemlig. Ett exempel hur det kan gå är bilskroten Kyrkö Mosse som ligger utan för Ryd i Småland. Sen man började skriva om bilskroten överallt och gjorde det till ett turistobjekt, så har förfallet ökat allt mer. Idag så finns det inte en bil som har några rutor, strålkastare eller bakljus kvar. Man har till och med börjat ge sig på instrumentpanelerna numera. Inte för att det stjäls utan ren förstörelse. Det är nog kul att krossa glas. När det inte finns glas att krossa, har man börjat bryta av dörrar eller motorhuvar.

Så att hålla det lite hemligt är ingen dum idé. När man får reda på (t ex via mail) var dessa guldkorn finns, så följer också ett ansvar att inte sprida det vidare hur som helst. Tänk att fotografera solens reflexer i en bilruta eller ett bakljus som är lite täckt av mossa. Något som inte går på bilskroten Kyrkö Mosse längre.

/Gunnar

Borgward Isabella

Borgward Isabella började produceras 1954. Ett vanligt namn på Borgward på den tiden var "Hon dansade en sommar", eftersom bilen var mycket rostbenägen. Isabellan kom att bli den mest framgångsrika modellen och den var i produktion fram till företagets konkurs 1961 även den mindre Arabella tillverkades. Under en period var Borgward Europas största privata biltillverkare.

Bilagor

• isa.jpg
    isa.jpg
    73 KB · Visningar: 684
Som sagt en trevlig tur på eftermiddagen/kvällen,här kommer några av alla bilder jag tog,fick även prova Daniels vidvinkel riktigt kul.

Bilagor

• Äntligen.jpg
    Äntligen.jpg
    75 KB · Visningar: 682
  • växer.jpg
    växer.jpg
    83.1 KB · Visningar: 681
  • svänger.jpg
    svänger.jpg
    88.6 KB · Visningar: 682
  • stig in på en tur.jpg
    stig in på en tur.jpg
    72 KB · Visningar: 678
  • linjer.jpg
    linjer.jpg
    85 KB · Visningar: 677
några till

Bilagor

• laddnings fel.jpg
    laddnings fel.jpg
    70.7 KB · Visningar: 683
  • bilverkstad.jpg
    bilverkstad.jpg
    92.6 KB · Visningar: 680
  • isabella.jpg
    isabella.jpg
    84.5 KB · Visningar: 677
  • bil vax någon.jpg
    bil vax någon.jpg
    85 KB · Visningar: 683
  • huv.jpg
    huv.jpg
    76.5 KB · Visningar: 688
Det här hade det varit kul att hänga med på, synd att jag såg det för sent. Men det kanske blir någon mer gång, eller så får jag försöka ta mig dit själv.

Jag missade den här vändan, men har varit där tidigare. Skulle gärna åka en gång till om någon annan också är med på det.

Jag hittar dit (om jag hittar lappen med beskrivningen igen förstås, haha). Men som sagt ovan ska vi inte skriva ut sånt på nätet, där alla kan läsa det, utan bevara det inom fotokretsar, alltså åka med varandra och lära den vägen. Då kan vi få ha stället kvar, (att det är ok att komma för markägaren, så att det inte blir invasion)

Jag hittar dit (om jag hittar lappen med beskrivningen igen förstås, haha). Men som sagt ovan ska vi inte skriva ut sånt på nätet, där alla kan läsa det, utan bevara det inom fotokretsar, alltså åka med varandra och lära den vägen. Då kan vi få ha stället kvar, (att det är ok att komma för markägaren, så att det inte blir invasion)

Då kanske vi kan försöka styra upp något, och hitta en dag som funkar.

På ett sånt här äventyr ska man ju vara optimalt antal för att inte vara ivägen för varandra, men samtidigt för att få bra ekonomi i resan. Jag kör från Nacka och rakt ut på E4, men kan svänga om Västberga och hämta upp folk där, däremot inte in i stan (hata hata och min rygg är kass så jag hatar att trampa koppling också :p )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar