Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ca två timmar enkel resa från Stockholm, så det är en bit. Som en gissning är det totalt 30 mil, delar man det på 4 blir det ju ca 120 spänn var, så det är därför det är så trevligt om man kan vara fyra i bilen, så att det inte blir så dyrt.

Det blir strax under 30 mil sammanlagt.

Ser ut som vi är 4 just nu i så fall.
Max, Ola, Anna och jag.

Fredag låter bra.
Om inte Anna hinner blir frisk kan vi ta min bil.

Den här platsen finns också alldeles i närheten om man vill besöka...:)

Bilagor

• q.jpg
    q.jpg
    87.6 KB · Visningar: 255
Halloj.

Vi kör!!!
Jag är på när det gäller gruvor och bilar.
Nu laddas batterier och trådlösa saker sam ficklampor mm.

Vi drar tidigt på Fredag, vad sägs om kl 07.00 eller tidigare?
Kan ni hämta mig på Östermalm?

Mvh
MaxG

jag är frisk, men som jag skrev, jag kan på fredag eftermiddag (och 07 hade varit hysteriskt tidigt i alla fall, jag jobbar sent-sent. Jag kör E4, inte inne i stan med tullarna, dem vågar jag vägra, enligt ovan. Men om du tar saltsjöbanan till Sickla så kan jag svänga av där och plocka upp dig. Kan antagligen åka hemifrån vid 13 cirka.

Den här platsen finns också alldeles i närheten om man vill besöka...:)

Mycket fint ställe :)

Ett tips i all välmening, om du/ni kommer upp i anrikningsverket via bandgången och sedan går nedåt i anrikningsverket, när ni börjar komma långt ned 2 våningar tror jag (där det börjar bli mörkt), ta det VÄLDIGT försiktigt med trägolvet där, gå bara på yttersta kanten, är i stort sett genomruttet, och många meter falla om man brakar igenom.

/B

Jag kan alla tider men har en födelsedagsfest att vara hemma till så jag ser gärna att det inte blir för sent i kvällsänden.

Är vi där vid 15 och låtar till ca 17 är vi ju hemma till 19 igen. Tar vi gruvan kanske man får lägga på en timme, eller går det snabbare? Pannlampor låter som en bra sak alltså? Måste man ha med selar och rep så att man inte faller? Jag har inte varit där, så jag vet inte hur illa det är med golvet.

Pannlampor låter som en bra sak alltså? Måste man ha med selar och rep så att man inte faller? Jag har inte varit där, så jag vet inte hur illa det är med golvet.

Ska man upp till toppen av laven/gruvspelet behöver man en stege, sedan lite bra kondition och ingen höjdrädsla.

Ska man ta sig till anrikningsverket via bandgången behöver man en stege eller lite klättringsakrobatik, och efter det lite sunt förnuft när man går ned våning för våning i anrikningsverket, smyga runt kanten för att ta sig vidare längst ut.

/B

Normalt sett kan jag klättra det mesta (om jag har en bra säkringsman och säkringar, jag kör inte något med risk att kratra i backen), men nu ska jag operera två diskar och har nervsmärtor i benen, så jag rör mig inte riktigt bra för tillfället. en stege kan jag hantera (men inte ta med, äger varken stege eller takräcke) och som sagt, att göra saker på hög höjd utan lina är bara tokdumt, det gör de inte ens på cirkus.

Normalt sett kan jag klättra det mesta (om jag har en bra säkringsman och säkringar, jag kör inte något med risk att kratra i backen), men nu ska jag operera två diskar och har nervsmärtor i benen, så jag rör mig inte riktigt bra för tillfället. en stege kan jag hantera (men inte ta med, äger varken stege eller takräcke) och som sagt, att göra saker på hög höjd utan lina är bara tokdumt, det gör de inte ens på cirkus.

Är fint om man tar sig dit, med sunt förnuft så går inget fel, en gammal bild från 2005 http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/623181.htm

/B

Halloj.

Vilken tid på Fredag åker vi.
Jag kan ta med en kompakt stege eller en fällbar. :)

Jag föreslår att vi åker tidigt och kommer iväg innan rusningen.

Mvh
MaxG

Det är väl inte rusning 13.00 heller? Hem kommer vi säkert efter rusningen. Tror inte att jag får in fyra man med kameror samt en stege, har ingen volvo direkt

Jag har en Volvo s60.
Inte så stort lastutrymme i den heller.
Och inget takräcke.

Men en hopfällbar stege får kanske plats.

Jag är så dålig på modeller, men får du in stege är den garanterat större, min är en 307:a, om du är mer hemma på bilar, fast inte kombin, utan en sån där med kort "rumpa", så en resväska och lite småplock går i, typ.

Halloj.

Vilken tid på Fredag åker vi.
Jag kan ta med en kompakt stege eller en fällbar. :)

Jag föreslår att vi åker tidigt och kommer iväg innan rusningen.

Mvh
MaxG

Det är väldigt olika bud om tiden, jag åker gärna före 13 men 7 är samtidigt aningen tidigt men helt klart acceptabelt eftersom jag ordnar fest kl 19 så hellre tidigt än sent. Går det enas om någon kompromiss ...10.30?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar