Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)
Om fler vill med tar vi min bil helt enkelt.

Bäst vore det ju om du tog din bil till Skärholmens centrum där det finns mängder av gratis p-platser i centrumgaraget så kunde jag plocka upp dig där i så fall...:)

Blir förstås bekvämare för alla att åka med min bil.

Nu ska jag åka och träna...återkommer senare...:)

Lika lite som du vill åka till Nacka vill jag åka till Skärholmen, det är helt fel håll för mig och då är vi inte iväg förrän 13.30, så det funkar inte, utan mötas på vägen är det som gäller får båda skulle jag tro. Annars kan du ju lika gärna plocka upp mig i Nacka klockan 13, men som sagt, ingen vill åka omvägar, så det tar vi bort tycker jag.

Här var det tyst....-)

Kan du plocka upp mig i Liljeholmen i stället Anna?
Telefonplan låg visst inte efter min t-bane-linje.

Ett stativ måste ju gå i en peugeot-skuff också
Kameraväskan får plats i knät.

(EDIT: Jag blandade ihop Liljeholmen med en annan plats, så det blev fel här :) )
Jo, stativ går in i skuffen, problemet är att skuffen inte går att använda, det är ju den som gått i baklås...

Senast ändrad:
Glöm förra, jag tänkte på fel ställe, Liljeholmen vet jag hur man åker till, men det är sjukt svårt att stanna där, kan du ta dig ner till fryshuset? (liten promenad, eller tvärbanan som stannar där), så kan vi ses på p-platsen där?

Ola, kan du också vara där?

Kring 13.15?

/anna

Glöm förra, jag tänkte på fel ställe, Liljeholmen vet jag hur man åker till, men det är sjukt svårt att stanna där, kan du ta dig ner till fryshuset? (liten promenad, eller tvärbanan som stannar där), så kan vi ses på p-platsen där?

Ola, kan du också vara där?

Kring 13.15?

/anna

Hej,

nej jag bor norr om stan, Sollentuna. Jag mailade Lasse adressen.

mvh Ola

Jag var in på bilkyrkogården i dag och kollade läget, sjukt vackra liggande bil-lik som blivit ett med naturen ... och hade även löjlig tur med ljuset - lagom molnigt för ett vackert mjukt ljus, men tillräckligt mycket strålar som kom igenom för att få lite "genom-skogen-sol".

Rekommenderas!

Däremot vet jag inte om gruvan är så mycket att hurra över, möjligen om man har mycket tid och är villig att klättra en del ... intressant miljö där omkring däremot.

/anna

Liten promenad?
Det är snarare en halvmil mellan Liljeholmen och fryshuset.

Hur lätt som helst att stanna till utanför t-banan och hoppa in i bilen.

Edit: Ska du med då? (((Jag har mailat Lasse min adress och telefonnummer f ö)))

Nej, jag tror inte att det funkar imorgon vid sagda tid, även om det skulle gå att "hoppa på" i Uppsala teoretiskt sett. Tänker nog åka dit vid något tillfälle även om jag inte är absolut hundra på den exakta placeringen. Det visar sig väl om jag har rätt, och jag lär väl sikta på att stanna på något mer ställe isf.

Liten promenad?
Det är snarare en halvmil mellan Liljeholmen och fryshuset.

Hur lätt som helst att stanna till utanför t-banan och hoppa in i bilen.

Tänkte detsamma. Fryshuset ligger mig veterligen i Hammarby och inte Liljeholmen.
Ser ju ut så här när man kommer in vid tvärbanan:
http://kartor.eniro.se/m/IJ9HG

Busshållplatsen är ju t ex ett lämpligt ställe att stanna till på om de som ska med är på plats och ingen väntan krävs.

Senast ändrad:
Men visst tänker jag på rätt ställe, det är ju bara en hållplats med tvärbanan till Fryshuset, innan den fanns gick man ju dit ofta, men det går verkligen inte att stanna utanför, bara en massa bussar och motorvägar och globen ju.

Hörrni, det här håller inte, jag kan inte sitta och köra runt hela stan och plocka upp folk och sen vara tillbaka till 19, som nu enligt privat mejl har blivit ett exakt måste (vilket jag verkligen förstår att du inte vill missa, men det funkar ju inte med resten). Jag tänkte rätt om Liljeholmen i alla fall, blandar alltid ihop med Gullmarsplan, och det är den som är nära Fryshuset, men som det inte går att stanna utanför. Liljeholmen är helt åt pepparn för mig att köra till, jag kommer på E4 vid Essingeöarna och vill inte åka söderut, för det är som sagt en omväg. Ingen annan är villig att hämta mig, men jag förväntas tydligen köra runt och plocka upp alla andra... Jag går inte ihop med stress just nu, och ska jag köra taxi runt stan är vi inte utanför Rotebro före två, inte på plats före 15.30 och sen ska jag köra samma omvägar hem också. Så... tyvärr, det går inte ihop.

Du är en klok person, det är lätt att tänka positivt om alla mäniskor, speciellt fotografer, de flesta av oss besöker och fotograferar utan att röra minsta detalj, men andra än fotografer läser här, och gott om fordonsentusiaster som plundrar bilskrotar utan hämning. (stjäl utan minsta samvete en mängd bildelar osv)

Man ska inte glömma bort att tex den här "skroten" har en ägare, att den ligger på privat mark, och att ägaren, om han vill, kan avvisa alla som gör olaga intrång på hans mark, så gör besök på ett snyggt sätt, och lägg inte ut kordinater publikt.

Har tyvärr sett alltför många ställen i Sverige, och utomlands, som efter alltför publik exponering med kordinater, efter ett tag blivit stängda med staket och förbudsskyltar.

/B

Bengt har sagt några kloka ord tidigare i denna tråden, och jag har just postat ytterligare information här:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1550772#post1550772

Det känns tråkigt att skriva detta precis när ni är på väg att planera en tripp dit upp, men nu är läget som det är. Jag säger inte hur någon skall göra, var och en får själv bedöma hur man skall handla här i livet, men nu vet alla i alla fall hur läget är med "bilkyrkogården".

Men vem av oss har lagt ut koordinater? Ingen såvitt jag vet. Om man bara beaktar att allemansrätten är en rättighet som förpliktigar till vettigt uppförande så är det ju inga problem, eller hur? Det som har varit problem är när folk har parkerat tokigt, gått för nära bostadshus, eller i privata trädgårdar där uppe. Jag har varit där förr och är man bara noga med ödmjukheten är det ju inga problem.

Hej!

Jag har som jag skrev i den andra tråden alltså inget privat med dessa bilar eller människor att göra, men blev lite illa berörd av hur situationen har blivit. Den gamla damen är förtvivlad över att människor (både fotografer, barnfamiljer och bilplundrare) är där bland bilarna, framförallt som detta var något som hennes ganska nyligen bortgångne make alltid har motsatt sig.

Som sagt, jag fick information om hur läget är, jag tyckte att den var relevant att veta för folk som funderade på att åka ut dit. Det var inte tänkt som någon kritik mot hur folk har handlat eller kommer att handla i framtiden, vi är alla vuxna människor som kan ta ansvar för vad vi gör här i livet.

Jag ser nu att det i bengts text som jag citerar finns ett stycke om koordinater publikt, men det var inte alls syftet med citatet, utan mer för att visa på några kloka tankar om fotoställen som ligger på annans mark.

Med vänliga hälsningar

Martin

Det kanske ligger på annans mark, men det är mycket som gör det. Så länge vi inte förstör eller går nära bostadshus eller stör på annat sätt så är det inga problem ju.
Jag skulle aldrig säga att det är vi som fotografera fel.

Hej!

Jag har som jag skrev i den andra tråden alltså inget privat med dessa bilar eller människor att göra, men blev lite illa berörd av hur situationen har blivit. Den gamla damen är förtvivlad över att människor (både fotografer, barnfamiljer och bilplundrare) är där bland bilarna, framförallt som detta var något som hennes ganska nyligen bortgångne make alltid har motsatt sig.

Som sagt, jag fick information om hur läget är, jag tyckte att den var relevant att veta för folk som funderade på att åka ut dit. Det var inte tänkt som någon kritik mot hur folk har handlat eller kommer att handla i framtiden, vi är alla vuxna människor som kan ta ansvar för vad vi gör här i livet.

Jag ser nu att det i bengts text som jag citerar finns ett stycke om koordinater publikt, men det var inte alls syftet med citatet, utan mer för att visa på några kloka tankar om fotoställen som ligger på annans mark.

Med vänliga hälsningar

Martin

Verkar vara svårt få till resan av flera skäl så jag räknar inte med någon resa idag.

Ägarens synpunkter ska respekteras men precis som Anna säger, om det inte är tomtmark är det allemansrätten som gäller, dvs att man kan knappast anses ha gjort intrång el liknande om man inte håller sig inom synhåll från bostadshus.

För att inte stöta sig med ägaren, kan du maila mig kontaktuppgifterna så pratar jag med denne innan vi försöker igen. Man kanske tom ge en slant för besväret att få parkera där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar