haiwamydog
Medlem
Vill ha några förslag på bra program för att göra bildspel. Inte ute efter så många effekter som möjligt, mer användarvänligt. Har testat "Picture To Exe" men vill se vad mer som finns.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vill ha några förslag på bra program för att göra bildspel. Inte ute efter så många effekter som möjligt, mer användarvänligt. Har testat "Picture To Exe" men vill se vad mer som finns.
Jag använder Powerpoint om det skall visas i projektor och Element 8 om det skall visas på DVD/TV.Vill ha några förslag på bra program för att göra bildspel. Inte ute efter så många effekter som möjligt, mer användarvänligt. Har testat "Picture To Exe" men vill se vad mer som finns.
Jag söker också ett bra bildspelsprogram, det får kosta men inte överpris. Jag ska göra ett bildspel till en kommun som ska spela upp det på stora skärmar så det behöver vara bästa kvalitén på det. Jag har försökt i power point men att få till bildövergångarna i takt med musiken tyckter inte jag funkar alls där och det vill jag att det ska gå. De gratisprogram som Windows movie maker osv. uppfyller inte kvalitén jag vill ha. Så, vad är bäst tror ni?
http://www.cyberlink.com/products/powerdirector-ultra/features_en_EU.html?&r=1
För enkla bildspel funkar powerdirector bra. Själv kör jag adobe premiere pro och sony vegas, men de är mycket dyrare.
Powerpoint kan ja ginte tänka mig att det går att göra nåt vettigt i.
Nej power p är verkligen inte bra
Men det fu kar att göra bildspel med foton i powerdirector? Med bra kvalité?
Vad kostar Adobe premiere PRO?
Premiere pro är mycket mer avancerad och kräver mycket mer för att hantera, det är typ standard inom film, och dyrt x- antal tusenlappar, sony vegas är billiare men är nog 3-5 tusen där med och kräver enhel del inlärning.
Powerdirector funkar bra att göra bildspel med bilder, film och musik. Du är lite mer begränsad då du bara har några få "spår" att lägga bilder och musik på, men för rena bildspel utan avancerade effekter är det tillräckligt. Det går säkert ladda ned en prova på grej först så får du se.