Royne skrev:
Hej !
Någon som kan svara på om man kan använda två olika färgprofiler om man kopplar in två bildskärmar, dvs en för varje skärm.
Jag har två skärmar ihopkopplade en med dvi anslutning och den andra med ananlog anslutning. Då uppträder ett fenomen. Jag får störningar på den skärmen som är inkopplad med den analoga kabeln. Störningarna är ränder vertikalt, men även en rullande svag "frekvens" rand horizontalt??? Det beror inte på skärmen för om jag byter anslutning så flyttas störningarna till den andra skärmen.
MVH
/Royne
Hej!
Nu ger jag mig ut på lite djupt vatten, men så vitt jag förstår är detta svårt -- i Windows i alla fall. Windows lägger ju på en profil som blir standardprofil för hela systemet (så som jag har förstått saken). På Mac har man väl en profil per skärm, rätta mig ni som vet mer?
Att du får störningar på analogkabeln är inte sällsynt, tyvärr räcker det ofta inte att skaffa en bättre skärmad kabel (även om det säkert förbätrar det hela lite), störningarna kan tydligen uppstå redan i själva grafikkortet när du kör ut signal på bägge utgångarna. Jag hade själv samma fenomen och blev inte av med det förrän jag bytte till ett kort med dubbla dvi-utgångar ...