iSolen.se
Guest
ST provade först att registrera "Bildombudsmannen AB" 2002 men fick avslag då bolagsverket tyckte det var olämpligt och sakna särskiljningsförmåga, innan han skickade in namn tillägget som godkändes.
...
Varifrån har du fått detta?
Du gör verkligen allt för att få bort frokus från din bildstöld. Räcker det inte nu?
Det står klart och tyldigt Teste, organisationsnummer etc i kravet. Det råder inte minsta tvivel om vem Teste och hans företag är.
Har du fortfarande inte pratat med Teste? Han brukar vara lätt att prata med och få tag i. Det kanske är lite annorlunda nu när du spytt galla över honom i 30 sidor
Ring honom, förhandla ner priset om de fortfarande är intresserade av förhandling. Betala genom firman, det blir ju firmapengar så det blir före skatt ,dvs halva priset jämfört med om du hade varit privatperson. Lär dig läxan och lägg ner din tid på att sälja katter och bilder eller vad du nu gör.
Jag undrar lite över var gränsen går. Tydligen är det helt orimligt att kalla ett företag för Bildombudsmannen utan att ha ett myndighetsuppdrag.
Hur är det med Betongkungen? Är det lika illa eller förväntas man fatta att det inte är någon riktigt kung?
Kungens Fritidsgård? Ska man stämma dem när inte allas vår Kung Folke kommer och tar hand om ens barn?
Xenonprinsen?
Ministerns Pizzeria?
Ombudsman betyder ju bara att personen är ombud för någon. Om jag vore TS skulle jag nog vara mer orolig för den andra titeln som faktiskt är en titel: Advokat.
Tycker exemplet med -kungen (karamell- betong-) är rätt talande.
Förresten, min hund heter Prins, inte är det någon som tror han är kunglig för det.