Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur kolla upp om det är stöldgods?

Produkter
(logga in för att koppla)
Just det! Det är min poäng! Man kan kolla upp så mycket som möjligt, man kan göra bildsök på eventuella foton, man kan säga att man har en kompis som bor i samma stad som säljaren och som kan hämta objektet, osv, osv...

Lik förbenat kan man bli lurad.

Nu får du komma och säga "Vad var det jag sa": https://www.fotosidan.se/forum/threads/hjälp-troligtvis-söndrigt-objektiv-via-blocket.179564/

Jäkla skit; Handlat second hand på blocket och ebay i 15 år utan att nånsin ha haft några större problem; mest problem har jag haft med Amazon. Men nu small det till.

Blir alltid lite sus när folk skriver att de endast godkänner swish betalning.
Du borde bli misstänksam om köparen inte tar emot swish. Med swish är man legitimerad med bank-id, knutet till en fysisk eller juridisk person, och det finns alltid spårbarhet.

Det går att spåra transaktionerna flera år tillbaka i tiden, vilket betyder att om det i framtiden skulle visa sig att varan är stulen, så kan du alltid visa vem som sålde den till dig.

Jag tar inte längre emot kontanter när jag säljer något. Och jag använder definitivt inte kontanter när jag köper.

ANNONS