Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildkritik från nybörjare, hur tas det emot?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomasz skrev:
Nä, jag tycker att "nybörjare", "proffs" och "vanligt folk" är samma skit alltihop, och jag umgås gärna med alla typer -så länge de inte trampar på mig.
Jag med.

Och om "Svenssons" och "vanligt folk" nu inte är vi här inne på fotosidan så är de ju inte några vi kan räkna med här heller. Fast vi omges av dem på andra platser så vi kan få vår feedback av de också ändå:)

Alltså borde vi här på fs bland "ickevanliga folket" kunna sikta in oss på foto/bildinriktade kommentarer/kritik iaf och sen njuta av det "vanliga folkets" reaktioner också där utanför? Det tycker jag låter rätt bra faktiskt, bortsett från att jag nog just blev halvt identitetsstörd då (som faktiskt har gått omkring och trott att jag var rätt vanlig;))
 
Got your point, continuing being what I am...

Jag tror att skillnaden mellan din och min uppfattning är att jag tror att vi här på FS inte skiljer oss speciellt mycket från de som läser aftonbladet och expressen dagligen. Jag tycker att man får trängas med folk precis som på gågatan, jag hatar det, men försöker lära mig att klara det.
 
Nädå, jag tror inte heller vi skiljer oss värst mycket:) Tror nog dessutom även vi är "vanligt folk" hela bunten med de mänskliga skillnader, nivåer och och olika egenskaper som uttrycket också borde innefatta.. Däremot önskar jag att det mer utspridda foto/bildintresset här är vad vi arbetar oss samman om och hjälper varandra (och oss själva också) med just här. På ett sätt som vi kanske inte finner hjälp med utanför? Och det oavsett nivå och på våra individuella sätt så klart, bara det är bilden i fokus.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.