k-oskarina
Aktiv medlem
-----------Inte så himla lätt detta med titlar.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------En beskrivning av det uppenbara funkar också (ex " flicka med paraply") även om det säkert kan bli litet pretentiöst och "arty". När jag gjorde en fotobok (print on demand) med mina slussenbilder blev det bara tid och plats vid bilderna, men så specifikt som möjligt tex "norra järngraven". Skulle jag ha en utställning någon gång är jag tveksam om jag skulle behålla många av de titlar jag har här på FS. Tar det inte så allvarligt här på FS men tycker oftast att det är litet roligare och mer praktiskt om bilderna har ett namn. Och ibland om man får till det kan det tillföra något, inte minst vid humoristiska bilder.
Ibland kan en exakt text kännas lite ex häftig...som "flicka med paraply" eller "pojke med hund". Ibland kan fotografens vinklade titel bli helt oförstående. I detta fall verkar det ändå ingen idé att tänka ut nåt kul. Om ordet i titeln har en dubbel betydelse.
Har ett eget ex. http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/150634/1465614.htm
/Ulla